یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس:رئیس پلیس فتا استان یزد در هشدار به شهروندان گفت: رمزعبور نباید هیچ ارتباطی با شخصیت شما داشته باشد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:،سرهنگ حسین رضایی رئیس پلیس فتا استان یزد هشدارهایی را به شهروندان ارائه كرد:

1- اطلاعات محرمانه ی خانوادگی و بانکی و یا کاری و مسائل شخصی مانند عکس و فیلم های خانوادگی را برروی هارد وفلش جداگانه نگهداری کنید واز ذخیره برروی کامپیوتر و یا سایر وسایل دیجیتالی مثل یارانه همراه و تلفن همراه ووسایل متصل به شبکه اینترنت خودداری نمایید.

2- در صورتی که کامپیوتر و یا سایر وسایل دیجیتالی شما نیاز به تعمیر داشت آنرا به تعمیرگاههای مجاز ومعتبر بسپارید.

3- رمزعبور را باید بتوان به خاطر سپرد؛ چرا که اگر شما نتوانید رمزعبور خود را حفظ کنیداحتمالا آن را دو دستی به فردی که به خانه، کیف‌پول یا حتی سطل آشغال دفتر شما دسترسی دارد، تقدیم کرده‌اید.

4- رمزعبور نباید هیچ ارتباطی با شخصیت شما داشته باشد، بنابراین از انتخاب کلمات یا عباراتی که قسمتی از اطلاعات شخصی شماست مانند نام، شماره کارت‌ملی، شماره‌تلفن‌ها، اسم فرزندان، روز تولد یا هر چیزی که ممکن است افراد دیگر درباره شما بدانند، پرهیز کنید.

5- از صحت ایمیل های دریافتی مطلع شوید و چنانچه از طریق ایمیل با خارج از کشور در ارتباط هستید و قصد واریز وجه نقد به حساب طرف مقابل دارید از صحت حساب بانکی طرف مقابل مطمئن شوید.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا