یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس: دو سارق حرفه ای كه از صاحبان دستگاههای کارت خوان (pos) در مشهد سرقت می كردند دستگیر شدند.

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: یكی از شهروندان با تنظیم دادخواستی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: بدون اطلاع بنده، فرد یا افرادی با اطلاع از موجودی حساب، رمز دوم و سایر اطلاعات کارت عابر بانکم، حسابم را مورد نفوذ قرار داده و تمام موجودی ام را خالی کرده اند.

شاکی در حالی که برگه اظهارات خود را مکتوب می کرد گفت: تمام نکات امنیتی در خصوص نگهداری کارت عابر بانک و همچنین رمز دوم خود را رعایت كرده ام و کارتم را به هیچ كس نداده ام.

سرهنگ عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به بررسی های فنی و پلیسی و همچنین پیگیری و استعلام از مبادی ذی ربط توانستند سرنخ هایی از سرقت های سریالی به دست آورده و با تحقیقات فنی پیرامون موضوع، ارتباط تعدادی از پرونده های برداشت غیر مجاز با یک شیوه مرتبط مشخص شد.

وی تصریح كرد: کارشناسان پلیس فتا پس از پیگیری های لازم و اقدامات تخصصی پیرامون سرقت های صورت گرفته توانستند رد متهم و همدست وی را شناسایی و با هماهنگی قضای عاملان این سرقت را دستگیر كنند.

متهم 32 ساله در اعتراف به بزه انتسابی خود کسب منافع مالی را انگیزه اصلی جرم خود عنوان کرد و در این رابطه همدست دیگر وی كه 28 سال سن دارد نیز به سه فقره برداشت غیر مجاز اعتراف کرد.

تحقیقات از اعضای این باند برای كشف دیگر سرقت های احتمالی آنان ادامه دارد.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح شگرد کلاهبرداری این پرونده گفت: متهم با غصب عنوان، خود را مسئول فنی دستگاه کارت خوان شرکت مربوطه معرفی کرده و با جمع آوری این دستگاهها از مغازه داران و نصب اسکیمر، از آن لحظه به بعد تمام اطلاعات افرادی که از دستگاه کارت خوان موصوف استفاده کرده اند به دو صورت در اختیار فرد كلاهبردار قرار می گرفته است.

سرهنگ عرفانی خاطرنشان كرد: با ارسال هم زمان اطلاعات از طریق مودم و یا مراجعه مجدد فرد كلاهبردار و دریافت تمام اطلاعات کپی شده در دستگاه کارت خوان، متهمان اقدام به برداشت غیر مجاز از افراد استفاده کننده از دستگاه pos مربوطه می كردند.

وی به مغازه داران و دارندگان دستگاه های کارت خوان توصیه کرد: هنگام مراجعه کارشناسان شرکت کارت خوان مربوطه، پس از مشاهده کارت شناسایی معتبر کد پشتیبان را برای دریافت تایید به شماره همان شرکت پیامک زده و یا به صورت تلفنی از شرکت استعلام بگیرید تا ضمن پیشگیری از هر گونه سرقت اطلاعات، زمینه برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به روش گفته از بین برود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا