یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس: رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد را ناشی از عدم آگاهی کاربران در نگهداری و حفظ اطلاعاتشان عنوان و بر ضرورت حفظ و حراست از آن در فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:،رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار پلیس گفت: سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد ناشی از عدم آگاهی کاربران در نگهداری و حفظ اطلاعاتشان می باشد.

سرهنگ" کوره بلاغی" ادامه داد : ضرورریست حفظ و حراست از اطلاعات شخصی در فضای مجازی مدنظر عموم شهروندان باشد، زیرا انتشار هرگونه اطلاعات شخصی و محرمانه زمینه بروز آسیبهای اجتماعی و سوء استفاده قانون شکنان و سودجویان را به دنبال می آورد.

وی افزود: تعدادی از کاربران فضای مجازی بدون در نظر گرفتن خطرات و آسیب های این فضا، اقدام به بارگذاری اطلاعات شخصی خود همانند عکس یا فیلم بصورت عمومی می کنند که تبعات جبران ناپذیری می تواند داشته باشد.

سرهنگ"کوره بلاغی" در ادامه ضمن اینكه امنیت در اینترنت موضوعی مهم و حیاتی می باشد، عنوان داشت: انتشار اطلاعات شخصی و خانوادگی حتی به صورت محرمانه نیز می تواند زمینه انتشار عمومی آنها را فراهم آورد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غری در پایان توصیه هایی را در خصوص حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی شهروندان در رایانه شخصی و فضای مجازی اعلام کرد.

1- از ذخیره اطلاعات شخصی خود بر روی رایانه هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل می شوید خودداری کنید.

2- به هیچ وجه رایانه خود را جهت تعمیر به افراد ناشناس تحویل ندهید و تا حد ممکن در هنگام تعمیر و یا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمیر درکنار رایانه خود حضور داشته باشید.

3- اطلاعات مربوط به حساب های بانکی خود را بر روی رایانه ذخیره نکنید.

4- هیچ‌گونه اطّلاعاتی را با غریبه‌هایی که آن‌ها را به صورت آنلاین می‌بینید، به اشتراک نگذارید.

5- جهت نگهداری اطلاعات خود می توانید از هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی های رمز کننده بکاربرده شده، استفاده کنید.

6-تا حد امکان اطلاعات و پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری کنید.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا