به همت واحد بهره وری اقتصادی اداره اوقاف و امورخیریه اشکذر و با حضور کارشناسان و خبره های محلی بخش خضرآباد نشست هم اندیشی" وقف، فدک اهل بیت(ع) " در محل امامزاده سید کافی (ع) برگزار شد.
نشست هم اندیشی «وقف، فدک اهل بیت(ع)» با حضور کارشناسان، خبره های محلی و امام جمعه بخش خضرآباد همچنین سرپرست و کارشناسان اجارات و حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان در محل آستان مقدس امامزاده سیدکافی(ع) روستای کافی آباد برگزار شد. در این نشست صمیمی در ابتدا حجت الاسلام غالبی امام جمعه بخش خضرآباد با اشاره به حدیث شریف نبوی(ص)، وقف را یکی از مصادیق صدقه جاریه دانست و بر حفظ و حراست از موقوفات و عمل امینانه به نیات واقفین خیر اندیش تأکید کرد.وی با اشاره به نقش خطیر کارشناسان و خبره های محلی در عمران و آبادانی موقوفات گفت: با توجه به کشت محصولات جدید و افزایش بهره برداری از اراضی موقوفه نرخ اجارات نیز باید عادلانه اضافه شود به طوری که نه موقوفه و نه مستأجر متضرر نشوند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام کرمی سرپرست اداره اوقاف شهرستان، با اشاره به فرهنگ وقف و مبحث بهره وری اقتصادی موقوفات، کارشناسی دقیق و قیمت گذاری بر اساس نرخ عادله روز را جهت تکمیل اطلاعات موقوفات ضروری دانست.
سپس هر یک از کارشناسان در مورد موضوعات مختلف از جمله: دبی آب ،راه دسترسی، نوع کشت ، فاصله تا قنات و چشمه، دسترنج و خسارات طبیعی و حوادث غیر مترقبه همچنین خشکسالی و سرمازدگی محصولات کشاورزی بحث و تبادل نظر نمودند و در پایان مقرر شد با همکاری شورا و دهیار و کارشناسان هر روستا نرخ اجارات بازنگری و بروز رسانی شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا