یزدفردا "سرویس حوادث "خبرپلیس:رییس پلیس سایبری کشور خبر وقوع قتل های سریالی در شهرهای جنوبی و شمالی کشور را تکذیب کرد و از دستگیری 5 خالق خفاش شب خیالی که باعث تشویش اذهان عمومی شده بودند ، در هرمزگان و بوشهر خبر داد .
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتای کشور:،رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به دستگیری خالقان خفاش شب خیالی در بوشهر و هرمزگان اظهار داشت : این افراد در صفحه اجتماعی خود عكسی از دختری كم سن و سال با دهانی دوخته شده منتشر كرده و مدعی شده بودند كه خفاش شب او را از مقابل مدرسه‌اش در بوشهر دزدیده و پس از سوزاندن بدنش با سیگار و آزار و اذیت و تجاوز، او را به قتل رسانده و جسدش را در ساحل رها كرده است.
این مقام ارشد انتظامی افزود : این شایعه به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و حتی دامنه آن به پیام‌های وایبری و دیگر وسایل ارتباطی هم رسید و نتیجه‌اش ایجاد احساس ناامنی در مردم این منطقه شد، به ویژه آنكه مردم بوشهر پیش‌تر شایعه قتل 90 زن در استان هرمزگان به خصوص در استان هایی مانند فارس ، بوشهر و یا ربوده شدن 100 کودک طی تعطیلات اخیر در شهرهای شمالی کشور را شنیده بودند و احتمال می‌دادند كه خفاش شب دوباره بازگشته است .
سردار هادیانفر گفت : با كسب این اطلاعات مشخص شد این شایعه از فضای مجازی آغاز شده كه در این راستا پلیس فتا ضمن وارد عمل شدن ؛ تیمی از كارآگاهان زبده پلیس سایبری را مسوول رسیدگی به این موضوع نمود و موفق شد پس از مدت كوتاهی 5 نفر "خالق خفاش شب خیالی" را در هرمزگان و بوشهر مورد شناسایی قرار داده ؛ دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دهد  .
رییس پلیس سایبری کشور در ادامه ضمن تکذیب خبر هرگونه وقوع قتل‌های زنجیره‌ ای در استان‌های جنوبی کشور و هرمزگان و شهرهای شمالی ، از برخورد جدی پلیس با عاملان انتشار این شایعات خبر داد و گفت : انتشار شایعات کذب کار مجرمانه ایست و نباید بر شایعات کذب دامن زد .
وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از عکس های که خفاشان شب خیالی در سایتشان قرار داده اند مربوط به هموطنان ما در کشور نیست و متهمان عکس های را از سایت های خارجی برداشت کرده اند ،هدف مجرمان دستگیر شده را کاهش احساس امنیت عمومی ، تشویش اذهان عمومی و اثر گذاری شبکه های بیگانه برشمرد .
رییس پلیس فتا ناجا عوامل تاثیر گذار بر انتشار "خبر کذب بازگشت خفاش شب " را مقرضانه عمل کردن برخی افراد ، عدم آگاهی برخی از هموطنان که از روی دلسوزی و برای آگاهی به سایر دوستانشان این خبر را منعکس کرده اند و انتشار خبر توسط موتورهای تولید محتوای وایبر که در اختیار رزیم صهیونیستی است و دوست دارند کشور را ناامن نشان بدهند ؛ عنوان کرد .
هادیانفر در خاتمه از شهروندان خواست هنگام دریافت " خبر کذب بازگشت خفاش شب خیالی" و یا هرگونه خبر نادرست دیگر از طریق برخی از شبکه های اجتماعی و یا تلفن همراهشان این خبر را حذف کرده و با پخش این خبر دروغ باعث نگرانی خود و سایر دوستانشان نشوند و حتما موضوع را به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند .


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا