محمد رضا شوق الشعرا

محمد رضا شوق الشعرا :سقوط بیلبوردهای تبلیغاتی و تیرهای چراغ برق، نشانه و  بیانگر چیست؟ شدت توفان یا ضعف سازمان استاندارد و بی مبالاتی مسئولان!؟

شکستن شاخه های درختان و سقوط تیرهای چراغ برق فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی نشانه و  بیانگر چیست؟ شدت توفان یا ضعف سازمان استاندارد و بی مبالاتی مسئولان و مدیران مربوطه!؟
در حالیکه بیلبوردهای تبلیغاتی بسیاری در سطح شهر وجود دارد، یکی از سه بیلبورد بزرگ میدان شهدای محراب در توفان سقوط می کند، جایی که در توفان قبلی تابلوی راهنمای شهری شهرداری را نیز باد برده بود، شاخه های بزرگ بعضی از درختان در شهر شکسته شده و گاه با سقوط بر روی اتومبیل ها خسارت نیز وارد کرده است، و اما مشکل خطر آفرینی که توام با قطع برق همراه بود، سقوط تیرهای چراغ برق فرسوده و «غیراستاندارد» در سطح شهر است، تیرهایی که از استحکام کافی برخوردار نبوده و مشخص نیست که تحت چه نظارتی ساخته و تهیه و نصب شده اند! بعضی از تیرهای چوبی قدیمی که سالهای سال از نصب آن گذشته سقوط نکرده اند، و اما تیرهای سیمانی بسیاری سقوط کرده اند، و اما اگر این تیرها بر روی اتومبیل های در حال عبور سقوط کرده و باعث تلفات جانی می شد، چه کسی محاکمه شده و خسارت پرداخت می کرد؟
سازمانهای شهری در مقابل توفان غافلگیر شدند و اما آیا حوادث تکرار شده، در توفان های بعدی نیز تکرار نخواهد شد؟
بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی و پل های عابر پیاده و یا همان بیلبوردهای پله ای باید مقاومتشان در مقابل توفان و حوادث احتمالی طبیعی سنجیده شود، و اما چه کسی در این شهر به این مسائل فکر می کند؟

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا