رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان یزد از صدور یک هزار و 350 کارت مهارت برای کارگران و شاغلان بخش صنعت ساختمان در استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد سعید پرویزی با اعلام این خبر گفت : شاغلان صنعت ساختمان استان یزد در دو بخش تئوری و عملی در 16 حرفه تعیین صلاحیت و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی خاطر نشان کرد : تعداد 2 هزار و 55 نفر در آزمون های تعیین صلاحیت شرکت کرده اند که از این تعداد یک هزار و 432 نفر موفق به قبولی در آزمون ها شدند .

وی آزمون های برگزار شده برای فعالان بخش صنعت ساختمان را هشت آزمون در طول سال 92 اعلام کرد .

پرویزی برخی از حرفه های مشمول طرح آموزش و تعیین صلاحیت کارگران صنعت ساختمان را سفت کار ، برق کار ، قالب بند ، کاشیکار ، آرماتور بند ، گچ کار ، اسکلت ساز و نقاش ذکر کرد و افزود : بیشترین آمار شرکت کننده و صدور گواهینامه در  حرفه های سفت کار و گچکار بوده است.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان به مزایای دریافت پروانه مهارت اشاره کرد و گفت : داشتن پروانه مهارت فنی ، شرط اشتغال کارگران در کارگاه های ساختمانی است ضمن اینکه شرط بهره مندی کارگران  ساختمانی از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز داشتن پروانه مهارت فنی است هم چنین شخصیت های حقیقی یا حقوقی می توانند ضمن عقد قرارداد با فنی و حرفه ای دراجرای این طرح همکاری کنند.

پرویزی با اشاره به آمار بالای حوادث كار در صنعت ساختمان عنوان کرد : آموزش كارگران این حوزه ، علاوه بر كاهش حوادث ناشی از كار می تواند در بخش مقاوم سازی و افزایش ضریب ایمنی بناها درمقابله با حوادث غیرمترقبه و طبیعی نیز موثر باشد.

وی یادآور شد : برای بالا بردن مهارت فنی و توانمندسازی کارگران ساختمانی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز، در تمام مراكز تابعه ، در اكثر حرفه‌های مربوط به صنعت ساختمان نسبت به برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی بصورت كوتاه مدت اقدام شده است كه پس از اتمام دوره ، افراد مورد سنجش و ارزشیابی قرار می گیرند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا