به مناسبت روز معلم، از مربیان برتر در طرح مصون‌سازي كودكان در مقابل اعتیاد در مهدهاي كودك استان يزد تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان یزد طی سخنانی گفت: این طرح که در ابتدا به صورت پایلوت در استان یزد اجرا شده است به آموزش والدین و کودکان آنها مهارتهای نه گفتن و پیشگیری از اعتیاد آموزش داده می شود.
دکتر محمدحسین رحیمی نسب، با اشاره به تدوین بسته آموزشی ویژه اجرای این طرح در مهدهای کودک گفت: در این بسته آموزشی، مهارتهای منطبق با شرایط سنی و رشدی کودک، آموزش های منطبق با شرایط بومی و فرهنگی، آموزش والدین و مهارت نه گفتن ارائه می شود.
وی با اشاره به قرار گرفتن کودکان در معرض اعتیاد والدین گفت: با توجه به اینکه اعتیاد والدین به بسیاری از کودکان نیز سرایت کرده است در طرح مصون‌سازي كودكان در مقابل اعتياد، مهارت محافظت از خود در مقابل پيشنهادهاي خطرآفرين، خودشناسي مطابق با سن كودكان و مهارت‌هاي معنوي و مذهبي آموزش داده مي‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به زنانه شدن اعتیاد در کشور گفت: با افزایش اعتیاد در بین زنان اولین گروه که در معرض آسیب قرار می گیرند فرزندان آنها هستند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت مربیان و مدیران مهدهای کودک در آموزش مهارتهای نه گفتن به کودکان و پیشگیری از اعتیاد در جامعه گفت: افزایش اعتیاد در جامعه نشان می دهد که تدابیر اندیشیده برای جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر به تنهایی راهگشا نیست و بهترین راه حل پیشگیری از آن، آموزش به عموم جامعه برای مصرف نکردن مواد مخدر است.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 10 مربی برتر در طرح مصون کودکان در مقابل اعتیاد در مهد های کودک استان یزد تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا