طبس-یزدفردا"علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در جمع مردم طبس به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت. 

لاریجانی در ابتدای سخنان خود با گرامی داشت این یوم الله اظهار کرد: عنایت الهی در اردیبهشت‌ماه و در صحرای طبس به عنوان یک برکت و نعمت الهی بر مردم انقلابی نمایان شد؛ حادثه طبس نام این شهرستان را بین المللی کرد و این عملیات و اعجاز عجیب فصل زجرآوری برای سران آمریکایی رقم زد.

حادثه طبس ابهت پوشالی آمریکایی‌ها را به‌هم ریخت

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه صحرای طبس گفت: با جمیع محاسبات و معادلات آمریکا، تنها معادله الهی بود که همه اهداف دشمن را به سقوط کشاند؛ به‌واقع حادثه طبس وضعیت اسف‌باری برای آمریکایی‌ها رقم زد و ابهت پوشالی آن‌ها را به‌هم ریخت.

وی خاطرنشان کرد: حوادث نادری در کشور اتفاق می‌افتد که وجود خدا را می‌شود لمس کرد، واقعه طبس نیز یکی از این حوادث بود که اراده الهی را به اثبات رساند و نشان داد که دست توانای حضرت حق بر اداره این کشور مصمم است.

لاریجانی تصریح کرد: بعد از حادثه طبس آمریکایی‌ها مستأصل و آبروی خود را بربادرفته دیدند و همین سبب شد عقده‌های روحی روانی عظیمی برای آنان ایجاد شود که به دنبال آن هر روز دسیسه‌ای جدید برای ایران اسلامی طرح ریزی کردند، از جنگ تحمیلی تا ترور و به کارگرفتن همه اراده‌ها علیه ملت ایران تا کارهای حقیرانه‌ای مانند ممانعت از حضور نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را می‌شود، مثال زد.

حتی یک قدم از مواضع انقلابی ملت عقب نخواهیم نشست

وی به مذاکرات هسته‌ای اخیر اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت دولت و ملت ما حرکت خوبی را پیش رو گرفت که قابل تقدیر است اما همه باید بدانند حتی یک قدم از مواضع انقلابی ملت عقب نخواهیم نشست، چطور کسانی که پیشنهاد عدم استفاده از انرژی هسته‌ای را به ملت و دولت ما می‌دهند به خودشان اجازه دادند صدام را مجری استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: 34 سال است با موجودات بین المللی شیطان صفتی روبه‌رو هستیم اما همه مقابله‌ها را پاسخ دادیم و لحظه‌ای اجازه تنفس به دشمن ندادیم.

امروز آمریکایی‌ها دچار رنگ پریدگی هستند

وی تأکید کرد: امروز آمریکایی‌ها دچار رنگ پریدگی هستند و شأن گذشته خود را از دست داده‌اند اخم می‌کنند اما کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند همانطور که در مسئله اوکراین صدایشان را بلند کردند اما کسی گوش نداد همچنین حوادث سال‌های اخیر در ایران نیز رنگ پریدگی آمریکا را بیشتر نمایان کرد.

لاریجانی در ادامه گفت: مشکل آمریکا در منطقه نفرت عمومی است که به دست خود به‌وجود آورده، همچنان که در نظرسنجی‌های بین المللی می‌بینیم 75 درصد مردم خود آمریکا از دولت مردان و سیاست‌هایشان متنفرند و به انرژی هست‌‌ای ایران احترام می‌گذارند.

حادثه طبس سیلی محکمی بر چهره رنگ پریده استکبار بود

وی اعجاز صحرای طبس را سیلی محکمی بر چهره رنگ پریده دشمن دانست و گفت: آمریکایی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند که در صحرای طبس چگونه به دست توانای الهی تحقیر شدند اما همواره به دنبال حرکات ایذائی به دنبال برگرداندن آبروی رفته خود هستند.

لاریجانی تأکید کرد: راه 34 ساله ما همیشه دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته و همواره اراده پولادین ملت ایران بحران‌های منطقه را مرتفع ساخته است که این اراده و عزم جزئی از اعتقادات راسخ ایرانیان مسلمان است.

مسئولان با پرهیز از حاشیه‌ها مشکلات مردم را به دقت رصد کنند

وی از محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان به عنوان یکی از نمایندگان پرتوان، پرکار و فرهیخته یاد کرد و گفت: ایشان و همه نمایندگان استان خراسان جنوبی در مسائل اقتصادی پیگیر تحقق توسعه استان هستند و همه مسئولان نیز باید با پرهیز از حاشیه‌ها مشکلات مردم را به دقت رصد کنند، با مردم راحت باشند، به سرمایه گذار احترام بگذارند و بستر مناسب توسعه و اشتغال را فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه سبب ضعف‌های اقتصادی کشور شد دامن زدن به واردات بی‌رویه بود که سبب پائین آمدن رونق تولید، بیکاری و تورم شد و با مرور این گذشته باید تمام توان خود را برای بازسازی و بهسازی اقتصاد کشور به کار گیریم.

نجات اقتصادی کشور در حمایت از تولید، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذار است

وی اظهار کرد: نجات اقتصادی کشور در حمایت از تولید، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذار است به طوری که کارها به مردم واگذار شود، دولت کوچک شود و اشتغال و اقتصاد توسط خود مردم و با ساماندهی بخش دولتی و حمایت مدیران محقق گردد.

لاریجانی به درخواست‌های مطرح شده توسط استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید سهم تولید در مرحله دوم هدفمندی به روشنی محقق شود و برای رونق به استان خراسان جنوبی دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند.

وزرا به‌دور از دعواهای سیاسی در مسیر توسعه اشتغال و کمک به تولید حرکت کنند

وی اضافه کرد: همچنین همه وزرای دولت باید در چند ماه آینده درباره تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی به مجلس گزارش دهند و به‌دور از دعواهای سیاسی در مسیر توسعه اشتغال و کمک به تولید حرکت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اختلاف سلیقه در هر امری وجود دارد اما نباید به اندازه‌ای باشد که بر اشتغال و توسعه و منافع ملی سایه بیاندازد و نباید سبب رکود حرکت رو به رشد کشور شود.

لاریجانی رسانه‌ها را موثرترین همپای رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: رسانه‌ها از ورود به دعواهای سیاسی پرهیز کنند و به جای انعکاس اخبار اختلاف سلایق، مشکلات مردم را منعکس کنند و از متفرق کردن اذهان بپرهیزند تا اراده ملت برای تحقق حماسه اقتصادی محقق شود.

انحراف حرکت رو به توسعه ملت ایران با ورود به دعواهای سیاسی خیانت به انقلاب اسلامی است

وی برخی رسانه‌ها را سبب متفرق شدن مردم دانست و افزود: انحراف حرکت رو به توسعه ملت ایران با ورود به دعواهای سیاسی و انعکاس آن در رسانه‌ها خیانت به ملت و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود از شرایط پیش آمده در حوزه دامداری و کشاورزی شهرستان طبس که منجر به ضعف این حوزه شده است ابراز تأسف کرد و گفت: دامدار و کشاورز با اتکا به سرمایه شخصی خود و به کارگرفتن تمام توان و ظرفیت خانوادگی‌اش برای کمک به حوزه تولید حرکت می‌کند و در عین کم توقعی به حوزه‌های مختلف اقتصادی کمک شایانی دارد پس باید برای رفع مشکلات این حوزه تلاش مضاعفی صورت گیرد که در این زمینه به وزیر کشاورزی سفارش می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری، تأمین آب استان خراسان جنوبی، مشکلات حوزه صنعت و معدن و اشتغال به وزرای ذی ربط منعکس می‌شود و بنده نیز با همراهی نمایندگان استان خراسان جنوبی برای حل آن نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا