مراسم بزرگداشت شهدای دهم فروردین یزد و سی و پنجمین سالگرد حماسه مردم یزد علیه رژیم ستم شاهی در مسجد حظیره برگزار شد.

عکس:==== مسعود میرجلیلی === خبرنگار یزد فردا == استاد حوزه و دانشگاه گفت: قیام خونین مردم یزد در دهم فروردین 1357 به پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بخشید و نقش مهمی در روند مبارزات ملت ایران داشت

حجت الاسلام  محمد کاظم راشد یزدی امروز یکشنبه در مراسم سی و پنجمین سالگرد حماسه مردم یزد علیه رژیم ستم شاهی در مسجد حظیره ،افزود: دهم فروردین ماه از صحنه های به یاد ماندنی تاریخ انقلاب اسلامی است  و روز دهم فروردین یزد را باید یکی از مهمترین و نیرو سازترین حوادث سرنوشت ساز انقلاب اسلامی دانست .

عضو جامعه روحانیت اظهار داشت: بوظیفه مسئولان و دستگاه های فرهنگی ، تبلیغی و آموزشی است که بیش از گذشته به تبیین زوایای این واقعه مهم و ثمرات آن بپردازند .

راشد یزدی با اشاره به نقش شهید صدوقی (ره) در تحولات انقلابی کشور و یزد اظهار داشت: پایه و اساس بروز این حادثه ضد ستم شاهی را باید این شهید والامقام بدانیم که نقش بی بدیلی در مبارزات حق طلبانه مردم علیه ستمگران داشت .

این روحانی مبارز یزد تصریح کرد: شهدای قیام خونین دهم فروردین یزد با نثار جانشان، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و موجب تسریع در روند پیروزی نظام ما شدند .

راشد یزدی ادامه داد: این خون های مطهر و این ایثار و جانفشانی های 35 ساله عامل شکست توطئه های دشمنان در ابعاد مختلف بوده است .

وی امتیاز همه انبیا و اولیای الهی و بخصوص حضرت ختم المرسلین محمد بن عبدالله (ص) را در برخورد مناسب با مردم و با زبان ملایم و درست با آنها صحبت کردن دانست و تصریح کرد، گفت: خدمت به مردمی که همه وجود و هستی خود را در 35 سال گذشته وقف نظام و انقلاب کرده اند یک وظیفه مهم دینی و ملی است .

عضو جامعه روحانیت افزود: باید همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری بود و با همدلی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرد .

در این مراسم که در آستانه 12 فروردین ، روز جمهوری اسلامی در کنار تربت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی (ره) و حجت الاسلام محمد علی صدوقی  نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد برگزار شد ، جمعی از خانواده های شاهد و ایثارگران ، دکتر جوکار رئیس مجمع نمایندگان و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه شرق یزد ،میر محمدی اردکانی استاندار و اقشار مختلف مردم حضور داشتند. حجت الاسلام میر رحیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد نیز سخنانی را بیان نمود و حاج حسین آبیار مداح یزدی نیز در ذکر مصائب حضرت زهرا س مداحی نمود. همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز غرفه ای را ویژه این ایام دایر نموده بود.  








سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا