به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد،  معاون  جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با تشریح آخرین خدمات ارایه شده اعضای جوان این سازمان گفت: در ده روز گذشته و با تلاش اعضای جوان این سازمان بیش از 320 هزار نفر از مسافران نوروزی برای دریافت خدمات متنوع فرهنگی و امدادی به پایگاه‌های نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد مراجعه کرده‌اند. وی افزود با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، 12627 مسافر در خیمه های این سازمان به اقامه نماز پرداختند و 4800 کودک نیز در فضای دوستدار کودک حضور پیدا کردند.بهره مندی 2500 نفر از ایستگاه های سلامت نیز از دیگر خدمات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از آغاز طرح نوروزی تا کنون بوده است.

با حضور بیش از 300 عضو جوان در این طرح نوروزی در پنج روز گذشته و در 25 پست طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، 95000 نقشه و 25000 مورد دیگر اقلام فرهنگی شامل نقشه، بروشور و سایر اقلام فرهنگی میان مسافران توزیع شده است.

حامد صدیقی در خصوص اجرای این طرح برای سال جدید گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه نود و سه ادامه دارد که با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفر ایمن وسالم در ایام نوروز با همکاری سازمانهای مرتبط و تلاش جوانان داوطلب اجرا و سعی می شود از موازی کاری با سایر سازمانهای متولی در این امر پرهیزشود.

طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی از سال 1379 با تاکید بر راهنمایی مسافرین به اماکن تاریخی و نقاط دیدنی شهر از طریق توزیع بروشور ، نقشه، کاتالوگ و نیز ترویج فرهنگ نوع دوستی در بین اعضا و کمک به سفری ایمن با تامین امنیت روانی هموطنان تدوین و اجرا گردید.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد اهداف این طرح را ، نمایش توان عملیاتی تیم های بشر دوستانه جوانان هلال احمر و حمایت از زندگی و سلامت انسانها ، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح کشور و معرفی قابلیت ها وظرفیت های هلال احمردر ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه دانست .

برگزاری اولین جشنواره ملی عکس و فیلم با موضوع همیاری ، نوعدوستی و کمک در ایام نوروز  از دیگر برنامه های این طرح است که  مسافرین می توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را برای هلال احمر ارسال کنند .

ایجاد فضای دوستدار کودک در بعضی از پست های نوروزی در استان، احداث ایستگاههای سلامت جهت تست قند خون و کنترل فشار خون ، چاپ بروشور فرهنگی ، مذهبی حاوی مطالب فرهنگی مذهبی برای مسافران نوروزی ، ارائه بروشور نقاط حادثه خیز جاده های استان و اطلاع رسانی به رانندگان و مسافران در خصوص این نقاط ، چاپ و توزیع بازی امدادی و ارائه آن در فضای دوستدار کودک در پست های نوروزی،  چاپ بسته آموزشی امدادی ، بشردوستانه و ترافیکی از سوی جمعیت هلال احمر که از طریق پست های نوروزی برای مسافرین توزیع و برپایی خیمه های نمازدر کنار پستهای نوروزی که مسجد یا نماز خانه ای وجود نداشته باشد از برنامه و اقدامات برای ایستگاههای جمعیت هلال احمر اعلام شد.

او در آخر بیان کرد: نزدیک به 300 نفر از اعضای جوانان هلال احمر به صورت داوطلبانه در طول ایام سفرهای نوروزی خدمت رسانی می کنند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا