پليس راهنمايي و رانندگي يزددر ارتباط با مراسم چهارشنبه آخر سال هشدارهايي را به شهروندان ارائه داد:

1- در جشن چهارشنبه پايان سال شهروندان به مکانهايي که از طرف شهرداري و ساير مسئولين استاني تدارک ديده شده و با اجراي برنامه هاي متنوع مراسم خاصي برگزار مي كنند شرکت نمايند ضمن اينکه اورژانس و آتش نشاني وساير مسئولين خدمات رسان در آن مکانها، آماده خدمات دهي به شهروندان مي باشد.

2- برابر آيين نامه راهنمايي و رانندگي بوق زدن ممتد براي وسايل نقليه به خصوص بوقهاي بياباني در سطح معابر شهري ممنوع بوده لذا رانندگان محترم توجه نمايند، استفاده از بوقهاي ممتد در سطح شهر موجب برخورد قانوني با راننده خواهد شد.

3- رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، رعايت سرعت مجاز و مطمئنه ، حرکت بين خطوط ، عدم تغيير مسير ناگهاني ، عدم سبقت از سمت راست وسايل نقيله ، رعايت حق تقدم عبور عابرين و ساير مسايل  مورد تاکيد مي باشد.

4- ايجاد مزاحمت از طرف رانندگان و راکبين در اين روز از طرف ماموران پليس برخورد قاطع شده و وسايل نقليه توقيف و تا پايان تعطيلات نوروز خودرو در پارکينگ نگهداري و راننده مزاحم با تنظيم صورتجلسه تحويل کلانتري مي گردد.

5- از آتش زدن لاستيک در سطح معابر ، يا پرتاب کردن هر شي آتش زا يا ترقه توسط راننده و سرنشينان خودروها به سمت معابر ممنوع بوده و ايجاد مزاحمت و جرم تلقي گرديده و با مجرم برخورد قانوني مي گردد.

6- بي نظمي ترافيکي و ايجاد حوادث جهت شهروندان با رانندگي خطرناک توسط راننده وراکب باعث حجم ترافيک سنگين در معابر و وراهبندان و عدم حضور به موقع ماموران، اورژانس 115 و آتش نشاني براي ارائه خدمات فوريتي گرديده وسلامتي و جان حادثه ديدگان به خطر مي افتد.

7- شهروندان سعي نمايند خودروها و ساير وسايل نقليه خود را در چهارشنبه آخر سال، بدون همراهي در اختيار فرزندان جوان خود اعم از دختر يا پسر قرار ندهند ، به خصوص فرزندان فاقد گواهينامه رانندگي، چراکه جوانان نوعا احساساتي رانندگي نموده وحادثه در کمين ميباشد.

8- والدين محترم سعي نمايند در صورت تمايل به شرکت در جشن چهارشنبه پايان سال به همراه فرزندان در مکانهاي تعيين شده از طرف شهرداري وساير مسئولين شهر، شرکت نموده و به موقع به منازل خود مراجعت نمايند و در مسير رفت و برگشت مقررات راهور مدنظر قرار دهند.

9- به جهت ايمني ترافيک از شهروندان تقاضا مي شود با پليس تعامل داشته و به دستور و فرمان پليس احترام بگذارند .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا