گروه استان ها –معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد گفت : آگاهي شهروندان از پيامدهاي تلخ استفاده از مواد محترقه خطرناك،و احساس مسئوليت اجتماعي بهترين عامل پيشگيري از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال است.

 سرهنگ " محمد حسن باقري" گفت: با احساس مسئوليت اجتماعي از انجام اعمال خلاف در چهارشنبه آخر سال جلوگيري کنيد.

وي سوختگي، قطع دست و پا، كوري و انواع صدمات ديگر را از اثرات استفاده از مواد محترقه خطرناك دانست واز دانش آموزان خواست: حركات و رفتار خود و خانواده خود را كنترل و آنها را از خطرات استفاده از مواد محترقه پرخطر آگاه سازند.

وي گفت: عقل و شرع به هيچ وجه اين آداب غلط وخطر ناك را نمي‌پسندد، همه انبيا و اولياي الهي آمدند تا با خرافات مبارزه کنند و چهار شنبه آخر سال هم نوعي خرافه است.

اين مقام انتظامي با تاكيد بر اينكه بايد از اصالت هايي که موجب پيشرفت ملت ما مي‌شود محافظت کرد افزود: پريدن روي آتش و گفتن برخي جملات به هيچ وجه درست نيست، البته مراسم خرافي مثل چهار شنبه آخر سال، مناسب با شأن و مقام ، درک ، بصيرت و معرفت مردم شريف و مسلمان ايران نيست و کساني که در اين مراسم شرکت مي کنند اکثرا نا آگاه و بي اطلاع مي باشند و گروهي غرضشان ضربه زدن به هويت اسلامي جامعه است.

وي در ادامه با اشاره به ماده‌ي 618 قانون مجازات اسلامي گفت: هر كس با هياهو، جنجال، حركات غير متعارف يا با تعرض به افراد، موجب اخلال در نظم و آرامش عمومي گردد يا مردم را از كسب و كار باز دارد، به حبس از سه ماه تا يك سال و تا (74) ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

سرهنگ باقري همچنين تصريح كرد: برخورد قاطعانه با افراد معدودي كه با رفتارهاي غيرقانوني، ناهنجار و پرخطر، ايجاد راهبندان، سد معبر، ايجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا، نظم و امنيت عمومي شهرها را مختل مي‌كنند، مطالبه‌ي به حق آحاد مردم از متوليان اصلي برقراري نظم و امنيت است و پليس هم به عنوان ناظم اجتماع با اجراي طرح هاي مختلف پليسي برابر مقررات با آنها برخورد خواهد كرد.

معاون اجتماعي يزد در پايان ضمن تاکيد بر عزم جدي پليس در برخورد با عوامل تهيه و توزيع مواد محترقه و آتش زا، از شهروندان خواست تا ضمن همکاري و تعامل نزديک با نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت، در صورت اطلاع از افراد مجرم مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا