آیین افتتاحیه  چهاردهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و تجلیل از اعضای فعال این طرح در سال گذشته،  پنجشنبه 22 اسفند در سالن همایش های شهدای امدادگر هلال احمر برگزار شد.

آیین افتتاحیه  چهاردهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و تجلیل از اعضای فعال این طرح در سال گذشته،  پنجشنبه 22 اسفند در سالن همایش های شهدای امدادگر هلال احمر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ، دکتر حمید پارساییان ضمن خاطر نشان ساختن روز بزرگداشت شهدا بر پیروی از راه شهدا تاکید کرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه، کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور،کاستن جرائم اجتماعی ناشی از رفتارهای پرخطر جوانان، ایجاد روحیه نشاط و پویایی در سطح جامعه، کاستن تلفات انسانی در حوادث طبیعی کشور با آموزش های همگانی و فرهنگ سازی را از اهداف این طرح دانست و گفت : بدین منظور چهاردهمین مرحله این طرح با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز با همکاری و تلاش داوطلبان جوان به مرحله اجراء در می آید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با اعلام اینکه از امسال با راه اندازی ستاد هماهنگی سفر سعی شده این ستاد کلیه فعالیتهای مربوط به سفر در طول سال را ساماندهی و خدمات مختلفی را به مسافرین ارائه دهد افزود جمعیت هلال احمر یکی از کلیدی ترین دستگاهها در سطح استان درستاد هماهنگی سفر به ویژه در ایام نوروز است. مهندس شرافت هم چنین از خدماتی که به صورت داوطلبانه توسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در این ایام صورت می گیرد تقدیر و تشکر کرد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد هم با اعلام برنامه های طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی گفت در سال گذشته اعضای جوانان 1300 نفر روز در این طرح 18 روزه از 27 اسفند همکاری داشتند که در سال جدید نیز مشارکت فعال اعضا وجود دارد.

وی افزود طبق آمارهای موجود بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان ها علل اصلی مرگ و میر در کشور ما هستند و بر همین اساس در تمامی پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی فشار خون و قند خون مسافران به صورت رایگان اندازه گیری می شود.وی هم چنین ایجاد فضاهای دوستدار کودک در کنار پایگاه های طرح مسافران نوروزی خبر داد و گفت: سعی می شود در این فضاها کودکان از طریق بازی گروهی با هفت اصل نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل انسانیت، خدمات داوطلبانه، بی طرفی، بی غرضی، یگانگی، استقلال و جهان شمولی آشنا شوند.

این برنامه که با پخش نماهنگ شهدا به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، نماهنگ طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، اجرای سرودتوسط اعضای غنچه های هلال شهرستان یزد ارائه نکات توجیهی اعضای شرکت کننده در پست ها از طریق بروشور، سخنرانی و ،اجرای نمایش و... همراه بود با تجلیل از نفرات برتر هر شهرستان در سال گذشته در طرح راهنمایی مسافرین نوروزی پایان یافت.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا