محمدحسین اخوان صفاردرجمع نمازگزاران جمعه این هفته طبس بااشاره به دور بودن این منطقه از مراکز استان ها و حتی پایتخت کشور اظهارکرد: شهرستان طبس در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دارای منابع عظیم و متمایز است.

وی با اشاره به حماسه سیاسی ملت ایران در خردادماه 92 گفت: شورای اسلامی شهرستان طبس از آغاز به کار خود تاکنون همراه با ارکان اصلی شهرستان و در کنار امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی برای توسعه و آبادانی این شهرستان تلاش کرده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان طبس افزود: طبس در حوزه سخت افزاری بسیار توانمند و نام دار است و وجود، بارگاه منور امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، شیکه ریلی، فردوگاه، معادن مکانیزه، زغالشویی، ذخایر عظیم معدنی و طرح های عظیم از جمله نیروگاه حرارتی، صنایع فولاد و... که در حال اجرا می باشد، این شهرستان را متمایز کرده است.

وی به دور بودن طبس از مراکز استان ها و حتی پایتخت کشور اشاره کرد و گفت: این شهرستان وسیع خاورمیانه با نیروی انسانی متعهد، مومن و صادق از جمله وجود پرخیر و برکت آیت الله واعظ طبسی- تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ، سرتیپ پاسدار سهرابی - مشاور انتظامی مقام معظم رهبری، پزشکان متخصص و نامدار در حوزه های مختلف بویژه دارنده جایزه ثبت اختراعات پزشکی در ژنو و دبیر کنگره جراحان قلب کشور توانسته است نام خود را در ایران و حتی دنیا جاودانه کند.

اخوان صفار بااشاره به حوادث شکست آمریکا در صحرای طبس و فرودآوردن پهپاد جاسوسی آمریکا در زمین این شهرستان بیان کرد: نام طبس همواره لرزه بر اندام دشمن می اندازد و از سویی فرزندان طبسی در هرجای کشور صاحب نام و جایگاه ارزشمند هستند که حضور دکتر عبداله زاده در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، هیئت امنای صندوق توسعه ملی و نیز  بین المجالس کشورهای اسلامی از جمله آنهاست.

راه برای شهرستان شدن عشق آباد و دیهوک هموار می شود

وی به تلاش شورای شهرستان طبس برای رسیدن به افق 1414 کشور اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با ارتقای ظرفیت های منطقه و بالفعل شدن آنها راه را برای شهرستان شدن دو بخش دستگردان و دیهوک باز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس اظهارکرد: وحدت بین مسئولان، وحدت بین مسئولان و مردم، اتکای به خود بر اساس توانمندی های منطقه، بریدن نگاه از کمک دیگران به شهرستان، استفاده از نظر نخبگان و خبرگان محلی و تعامل شوراهای اسلامی شهرستان مهمترین عوامل پیشرفت هستند که باید به آنها توجه شود.

دولت یازدهم بحران آب طبس را دریابد

وی مهمترین مشکل شهرستان طبس را مساله کمبود آب مطرح کرد و گفت: انتظار می رود یکی از سه را پیشنهادی برای تامین آب منطقه در دستور کار دولت محترم قرار گیرد تا بحران آب در شهرستان طبس هرچه سریعتر مرتفع گردد.

محمدحسین اخوان صفار در گزارشی کوتاه از سفر اخیر ارکان مدیریت شهرستان طبس به پایتخت کشور گفت: در این سفر برای احداث مصلی طبس در دو طبقه رایزنی شد و بر اساس تصمیم شورای سیاستگزاری ائمه جمعه مقرر گردید این طرح زیر نظر امام جمعه طبس به اجرا درآید.

وی بیان کرد: هم چنین در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر توجه دولت به ایجاد صنایع در شهرستان طبس تاکید شد و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ گردید که به محض عملیاتی شدن به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر طبس از دیدار ارکان مدیریت شهرستان با طبسی های مقیم تهران خبر داد و گفت: در این دیدار که سرتیپ سهرابی- مشاور انتظامی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشت در خصوص ایجاد مرکز فرهنگی، رفاهی طبسی در تهران تصمیماتی اتخاذ گردید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا