ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت : مطبوعات نقش و جایگاه موثری در ارتقاء مسائل فرهنگی دارند و هم اکنون در سطح استان یزد 103 نشریه در قالب هفته نامه ، دوهفته نامه ، ماهنامه ، فصل نامه فعالیت دارند

بهرام عبدالحسینی در حاشیه نخستین جلسه شورای اداری در دولت یازدهم که باحضور معاونین ، مشاورین و مدیران ادارات استان در ابرکوه برگزار شد در گفت گو با خبرنگار ما اظهار داشت: جشنواره منطقه ای مطبوعات با حضور مطبوعات استانهای کرمان ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان در دی ماه در استان یزد برگزار می شود .
وی گفت : در راستای فعالیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر کتاب نمایشگاه بزرگ کتاب در اوایل اسفندماه امسال در مرکز استان برگزار می شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری دومین سوگواره منطقه ای شعر عاشورایی خبر داد و گفت : این جشنواره در 27 آذرماه در شهرستان بهاباد برگزار می شود .
وی تصریح کرد: در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب باید بیشتر در مسائل فرهنگی بصورت جامع و مدون کار شود و عمده مشکلات سر راه انجام برنامه های کمبود بودجه است .
عبدالحسینی گفت: سرچشمه تحولات بزرگ فرهنگی تغییر نگاه فرهنگی مدیران است به وجهی که خود را از مجری فرهنگ بودن برهانند و به کارفرمای فرهنگی تبدیل کنند .
در این نشست ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت : ششمین کنگره کشوری شعر کویر در اسفند ماه امسال درابرکوه برگزار می شود.
جواد عادل با ارائه گزارشی از فعالیت های ارشاد اسلامی ابرکوه تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون بطور مداوم 47 برنامه فرهنگی هنری بدون دخالت مستقیم مالی یا مدیریتی این اداره هر هفته در قالب ویژه برنامه شبهای شعر و موسیقی در این شهرستان برگزار شده است

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا