سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بخواهم توصیه‌ای به کی‌روش داشته باشم افزایش اعتماد به نفس و قدرت دوندگی بازیکنان ایران است.

بیژن ذوالفقارنسب در مورد گروه ایران در جام جهانی برزیل گفت: گروه آسانی نداریم خود من وقتی سید تیم‌های اروپایی را می‌دیدم می‌گفتم خدا کند که با یونان یا بوسنی هم گروه شویم که خوشبختانه به بوسنی خوردیم. در سید تیم‌های آفریقایی هم دوست داشتم با غنا، الجزایر یا نیجریه بازی کنیم که نیجریه نصیب ما شد. در مجموع اینکه حریفان ما چه تیم‌هایی هستند یک بحث است ولی بحث مهمتر اینکه ما می‌خواهیم چگونه تیم را آماده کنیم و اردوهای مناسب و بازی‌های تدارکاتی خوب برای تیم ملی تدارک ببینیم.

به گزارش فارس ، وی ادامه داد: هر سه حریفی که ما داریم شیوه بازی‌شان متفاوت است. آرژانتین سبک و سیاق خود را دارد. بوسنی تیمی است که ظریف فوتبال بازی می‌کند و تکنیکی و تاکتیکی هستند و نیجریه فوتبالی خشن و درگیرانه دارد و فیزیکی بازی می‌کند. بنابراین باید از بین تیم‌هایی که حتی به جام جهانی راه پیدا نکردند حریفان مناسبی انتخاب کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: همچنین باید مشخصات آب و هوایی شهرهایی که در آن بازی داریم مدنظر قرار بگیرد. تمامی این مسائل و ریزه‌کاری‌ها مثل مسابقه شطرنج است که مدیران و مربیان تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی انجام می‌دهند ما اگر آماده سازی خوبی برای تیم ملی داشته باشیم می‌توانیم حضوری آبرومند در جام جهانی داشته باشیم.

ذوالفقارنسب در مورد شانس صعود ایران از گروهش گفت: شانس صعود ما صد در صد بستگی به شیوه آماده سازی تیم ملی دارد اگر در این شیوه استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم با توجه به ویژگی‌های مثبت بازیکنان ایرانی می‌توانیم از گروه خود هم صعود کنیم.

وی در مورد اینکه چه توصیه‌ای می‌تواند به کی‌روش بکند تا در تیم ملی موفق‌تر شود، گفت:‌ اگر بخواهم توصیه‌ای داشته باشم این است که اعتماد به نفس و قابلیت دوندگی بازیکنان تیم را افزایش دهد باید شخصیت بازیکنان پرورش داده شود حالا یا این کار را خود کی‌روش انجام می‌دهد یا اینکه از روانشناس کمک می‌گیرد. ما در جام جهانی باید با تیم‌های بسیار قدرتمند مسابقه بدهیم و این مسائل مهم است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا