دکتر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه 16 آذر ماه 92 به دعوت از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سالن مرحوم سلطانی این دانشگاه حضور و در مورد مسائل روز سیاسی و بین المللی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، دکتر میر فخرالدینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دکتر محمدرضا اسلامی رئیس پردیس علوم و تحقیقات یزد ، جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی و تعداد زیادی از دانشجویان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر میرفخرالدینی ریاست واحد یزد ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز دانشجو و گرامیداشت شهدای انقلاب بویژه شهدای 16 آذرماه و دانشگاه گفت: خوشحالیم که امروز دانشگاه میزبان دکتر بروجردی است که معتمد امام و مقام معظم رهبری است .

وی در ادامه با ذکر تاریخچه ای از واحد یزد گفت: افتخار می کنیم تا کنون حدود 50 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و امروز علاوه بر تعداد زیادی رشته گرایش در مقطع کاردانی و کارشناسی تعداد 37 رشته ارشد و 2 مقطع دکتری داریم وی همچنین در ادامه به افتخارات علمی پژوهشی واحد یزد اشاره و گفت: ما ازلحاظ تعداد مقالات isi و فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی جزء برترین های کشور هستیم.

دکتر میر فخرالدینی در پایان به جایگاه و اهمیت حضور دانشجویان در فعالیتهای سیاسی اشاره و نقش آنها در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار پر اهمیت دانست.

در ادامه دکتر جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز دانشجو گفت: روز دانشجو یاد آور یک حقیقتی است ، همیشه بدنه دانشجویی ما در مقابل استکبار ستیزی در خط مقدم بود و این به عنوان یک ویترین بسیار زیبا برای قشر فرهیخته ، علمی و دانش پژوه ما بسیار ارزشمند است و دانشجوی ایرانی همواره روحیه استکبار ستیزی و مقابله با ظلم را دارد.

دکتر جوکار در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش دانشجویان در 8 سال دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی نیز حضور دانشجویان همیشه در خط اول جبهه مشهود بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث سیاست داخلی و خارجی کشور و مسائل هسته ای روز پرداخت و مهمترین بحث و مشکل یزد را مسئله کم آبی بیان کرد.

دکتر جوکار در پایان به حضور پرشور مردم در عرصه های مختلف در حمایت از نظام و انقلاب پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز با برکت حضور مردم در عرصه های مختلف ایران اسلامی دارای قدرت و نفوذ بی مثالی در جهان است .

نهایتاً سخنران اصلی این مراسم دکتر بروجردی بود که در میان دانشجویان حضور یافت و در سخنرانی خود ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم ، روز 16 آذر را به همه دانشجویان تبریک گفت .

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: وجود این روز در تاریخ ایران نشان دهنده قدمت مبارزه دانشجویان ایرانی در مقابل استکبار و ظلم می باشد و امروز دانشجویان همان راه را طی می کنند و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سابقه فعالیت هسته ای در دوران طاغوت پرداخت و گفت: در گذشته علیرغم ارتباط نزدیکی که با آمریکا وجود داشت اما در اصل ایران بدون اراده و تصمیم بود و هیچگونه حقی برای ورود علمی به مسائل نظامی را نداشت و حتی مسئولین رده بالای آن دوران هم نمی توانستند دخالتی داشته باشند.

دکتر بروجردی ادامه داد: ما امروز بحمدا... ایران از جنبه های مختلف زبان زد است و می تواند با اقتدار در مقابل کشورهای ابرقدرت دنیا، نه بگوید و این مسئله را تمامی ابرقدرتها هم می دانند.

وی ادامه داد: امروز اگر دشمنان قدرت و توان از بین بردن ایران را داشتند لحظه ای تردید نمی کردند اما این اقتدار ایران است که آنها را پای میز مذاکره می کشاند و یک طرف ایران و یک طرف تمامی ابرقدرتهای جهان می نشینند و مذاکره می کنند.

وی در رابطه با مسائل هسته ای ضمن تقدیر از نمایندگان ایران در مذاکرات گفت: تا چندی پیش ما توانایی هسته ای بالایی نداشتیم اما امروز به آن علم رسیده ایم و به همین خاطر آنها شروط ما را می پذیرند.

دکتر علا الدین بروجردی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه گفت: امروز با دیپلماسی موثر یک نرمش قهرمانانه کردیم و امتیازات ارزشمندی را گرفتیم و در مقابل، انجام یک سری اقدامات را پذیرفتیم که چیزی را از ارزشها و توانایی ما کم نمی کند چراکه ما دارای علم مربوط به این موضوع هستیم .

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای گفت: امروز به همت همین شهدای هسته ای به علم و دانش هسته ای رسیده ایم و بحمد ا... نمودار تحریم ها هم سیر نزولی پیدا کرده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خداوند همیشه همراه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده است و گرنه امروز ما چنین قدرتی نداشتیم.

لازم به ذکر است دکتر بروجردی در پایان مراسم به سوالات کتبی و شفاهی دانشجویان پاسخ داد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا