همایش اساتید بسیجی استان به میزبانی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر علی سلطانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه این مراسم با حضور دکتر یار احمدی مسئول سازمان بسیج اساتید استان یزد، دکتر میرفخرالدینی ریاست واحد یزد ، دکتر اصلانی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، قائم مقام سپاه الغدیر یزد ، روسا و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های استان و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر میرفخرالدینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن خیرمقدم سلام و درود فرستاد به روح پر فتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی، فردی که احیاگر نام و تفکر بسیج و انسانهای بسیجی بود وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج ، یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس بویژه 8 شهید گمنام که واحد یزد میزبان آنهاست و یادی از 9 شهید دانشجوی این واحد که مایه فخر و افتخار ما هستند نمود.

وی ادامه داد: انصافاً نصایح و هدایتگری های مقام معظم رهبری یکی از پشتوانه های اصل بسیج و نظام جمهوری اسلامی بوده و هست و امیدواریم همچنان که شما در گذشته در سنگرهای جبهه ها، سخت فعالیت می کردید و موفق بودید امروز نیز باز هم در سنگرهای جبهه نرم موفق و موید باشید.

رئیس واحد یزد افزود : افتخار می کنیم که اکثریت اساتید ما عضو بسیج هستند ما در واحد یزد حلقه صالحین و حلقه های علمی فعال داریم و سعی کردیم تا آنجائیکه بتوانیم روحیه بسیجی را فعال بگذاریم.

وی در ادامه گزارش کوتاهی از فعالیت بسیج اساتید را در دانشگاه ارائه و تصریح نمود: سعی کردیم در این مدت یک جو همدلی و ثبات بین 10 واحد دانشگاهی در حد توانمان ایجاد کنیم.

دکتر میرفخر الدینی گفت: با حرکت بسیجی وار توانستیم در سال جاری صد در صد جذب افزایش دانشجو داشته باشیم و سعی و تلاش ما بر این است که دانشگاه را محیط امن و آرام برای کسب علم و دانش دانشجویان قرار بدهیم.

در ادامه دکتر یار احمدی رئیس بسیج اساتید استان یزد در سخنرانی خود ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته بسیج برای اساتید بسیجی آرزوی توفیق نمود و گفت : در این راه ثابت قدم باشید.

یار احمدی در ادامه به تداوم برگزاری برنامه های بسیج اساتید تاکید و اظهار نمود: حلقه های صالحین بهترین ابزار در بسیج است و توانست بسیجیان را دور هم جمع کند که مبحث های معرفتی و بصیرتی را ارائه دهد، همچنین وی به بحث حلقه های صالحین اشاره و بر استمرار آنها تاکید نمود.

یار احمدی در ادامه گفت: دومین کارکرد حلقه ها در مباحث علمی و پژوهشی و فناوری بود که توانستیم در مجموعه استان 70 حلقه علمی تشکیل بدهیم که توانستند کارهای کاربردی را در استان و ارتباط با صنعت برقرار کنند و خروجی هایی با صنایع و مراکزپژوهشی داشته باشند.

وی در پایان توصیه نمود: ما باید بسیجی باشیم ، بسیجی بمانیم و ثابت قدم در راه انقلاب و اسلام تا انتهای انجام تکلیفمان پایدار باشیم و انشاءا... نتیجه هم خواهیم گرفت.

لازم به ذکر است سخنران ویژه و پایانی این مراسم دکتر اصلانی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود که به جایگاه بسیج و مسائل روز سیاسی ، ملی و بین المللی پرداخت.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا