رئیس بنیاد امید ایرانیان به مقدمات تشکیل یک تشکل صنفی اساتید در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری انتخابات اخیر جمعی از اساتید صاحب نام کشور تصمیم گرفتند با توجه به خلاء وجود تشکل صنفی برای اساتید، در اندیشه راه‌اندازی چنین تشکلی باشند که مقدمات این کار انجام شده است.

 به گزارش یزد فردا، دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اولین گردهمایی اساتید برای تدوین اساسنامه این تشکل اساتید برگزار شده است و با تصویب اساسنامه در آینده‌ای نزدیک رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به در پیش بودن 16 آذر - روز دانشجو - با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش دانشجویی گفت: 16 آذر، روز بزرگی است که به عنوان روز دانشجو مطرح شده و نشان‌دهنده‌ جایگاه دانشگاه و دانشجویان در روند تحولاتی است که جامعه‌ ما را به سوی سرفرازی هدایت می‌کند.

 وی در ادامه با بیان اینکه "جنبش دانشجویی پیشگام و پیشتاز در جریانات سرنوشت‌ساز ملت ایران بوده است"، خاطرنشان کرد: دانشجویان چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب حضور فعال، مؤثر و پرهزینه‌ای در همه صحنه‌ها داشته‌اند. هزاران شهید و جانباز هدیه‌ای است که دانشگاه ما به ملت ایران تقدیم کرده است.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه "دانشگاه اساس دانایی است"، گفت: دانشجویان باید تلاش کنند با حفظ سرمایه‌های علمی و پژوهشی نگذارند تحجّر و واپسگرایی وارد محیط های علمی شود و پیشرفت کشور تحت تأثیر برخی دگم‌اندیشی‌ها قرار بگیرد.

عارف در بخش دیگری از صحبتهای خود، به فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان که مورد پرسش دانشجویان بود اشاره کرد و گفت: در اواخر دوران دولت اصلاحات تصمیم گرفتیم بنیادی برای رشد و آبادی کشور بر اساس تجربه مدیران دولت اصلاحات تأسیس کنیم به همین دلیل با مشورت‌های صورت گرفته بنیاد باران مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور وقت دریافت کرد.

 دکتر عارف ادامه داد: بنیاد باران چند مأموریت اصلی برای خود تعریف کرد و گام‌هایی را در این زمینه برداشت. در سال 88 تصمیم گرفتیم بنیاد امید ایرانیان را که همسو با بنیاد باران است، با اولویت دادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی تأسیس کنیم. این بنیاد فعالیت سیاسی بصورت حزبی ندارد و محور فعالیتش اجتماعی، فرهنگی و علمی است.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به بنیاد پیشبرد علم و فناوری در ایران - که وی رئیس هیأت مؤسس این بنیاد است - اشاره کرد و گفت: برای همکاری در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در راستای ظرفیت‌سازی و بسترسازی جهت توسعه علمی و همچنین برقراری ارتباط داخلی و بین‌المللی در راستای تولید، ترویج، انتشار و انتقال علم و فناوری به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه، بنیاد پیشبرد علم و فناوری در ایران را تأسیس کردیم که فعالیت‌های مفیدی تاکنون انجام داده است.

 استاد یزدی تبار دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات مجلس آینده و برخی مباحث مطرح شده از جمله سرلیستی وی در این انتخابات گفت: شخصاً علاقه‌ای ندارم در این مقطع وارد مباحثی شوم که کمکی به انسجام اصلاح‌طلبان نمی‌کند. طرح اینگونه مباحث زودهنگام است و در جهت افتراق بین اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود. همه فعالیت‌ها باید در راستای مشارکت حداکثری مردم و افزایش انسجام و همبستگی و همدلی پیش برود.

 عارف با بیان اینکه "مطمئناً اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده حضور جدی خواهند داشت"، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید با هماهنگی با یکدیگر و فعالیت تشکیلاتی منسجم در انتخابات مجلس آینده که ان‌شاءالله به مانند انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم برگزار می‌شود حضور جدی داشته باشند و اگر مشارکت مردم چشمگیر باشد پیروزی اصلاح‌طلبان دور از دسترس نیست.

 به گزارش یزد فردا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد از برخی مواضع نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس که نماینده افکار عمومی هستند باید بیشتر از دیگر اقشار جامعه پیام انتخابات 24 خرداد را درک کرده باشند. برخی موضع‌گیری‌های صورت گرفته طی چند ماه اخیر در برابر دولت نشان می‌دهد این پیام به خوبی توسط برخی افراد درک نشده است.

 دکتر محمد رضا عارف در پایان، بر ضرورت حفظ آرامش در کشور و پرهیز از طرح مباحثی که به وحدت ملی آسیب می‌رساند، تاکید کرد و گفت: اصولگریانی که هشت سال تربیون در اختیارشان بود و به اصلاح‌طلبان انواع اتهامات را وارد کردند، اجازه دهند در دوران جدید کشور در آرامش به سر ببرد. باید از حوادث انتخابات سال 88 عبرت گرفت و کشور را وارد جنگ حیدری و نعمتی نکرد. باید تلاش همگان توفیق دولت در پاسخگویی به مطالبات و نیازهای به‌حق مردم باشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا