مدير مركز تحقيقاتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي يزد از آغاز طرح مشاوره، آموزش و بيماريابي ديابت به مدت 2 روز در سطح شهر يزد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد،  دكتر سيدمحمدرضا آقايي مدير مركز تحقيقاتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي يزد به سينانيوز گفت:  با اشاره به هدف از اجراي اين طرح تصريح كرد: اين طرح به مناسبت جايگاه و اهميت بالاي بيماري ديابت در يزد و به منظور غربالگري، بيمار يابي و پيشگيري از بروز ديابت اجرا مي شود.

وي با اشاره به اين كه اين طرح طي 2 روز در زمان صبح و عصر انجام مي شود ادامه داد: در اين طرح كه در محل ميدان مركزي، جنب مجتمع تجاري ستاره واقع در ميدان آزادي (باغ ملي) شهريزد در حال انجام است كليه بحث هاي آموزشي جهت پيشگيري از بروز ديابت در افراد مراجعه كننده توسط تعدادي از دانشجويان رشته پزشكي اجرا مي شود.

آقايي خاطرنشان كرد: پس از ارائه خدمات آموزشي رايگان به مراجعه كنندگان در صورت لزوم آزمايش تست قندخون رايگان نيز از شهروندان اندازه گيري مي شود تا در صورت داشتن قندخون به پزشك متخصص مراجعه و با تشخيص زودرس از عوارض اين بيماري پيشگيري شود.

مدير مركز تحقيقاتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي يزد از روند ادامه و اجراي اين طرح فردا ظهر در محل مسجد ملااسماعيل محل برگزاري نمازجمعه شهرستان يزد خبرداد و افزود: تا اكنون اين طرح با استقبال خوب شهروندان يزدي رو به رو بوده است.

به گفته آقايي اين طرح با همكاري معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد، مركز تحقيقاتي و درماني ديابت يزد و همچنين جمعي از دانشجويان رشته پزشكي در حال برگزاري است.

گفتني است، بيماري ديابت  به عنوان يكي از بيماري هاي غيرواگير عصر حاضر از جمله بيماري هاي شايع در استان يزد است كه به عنوان معضل تهديدكننده سلامت در يزدي ها ياد مي شود لذا مي طلبد كه در امر آموزش و پيشگيري از بروز و ايجاد اين بيماري خاموش و همچنين جلوگيري از عوارض آن گام هاي محكم تري برداريم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا