دكتر گودرزي: نه خودم و نه مدیران اجرایی نزدیک به من اجازه نداریم در انتخابات کمیته دخالت کنیم. هرکس در چارچوب قانون باید عمل کند تا شائبه‌ی دخالت پیش نیاید. در برنامه‌های کلان ترجیح من این است که کمیته المپیک، هیات‌ها، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها توسط متخصصان انتخاب شوند. برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی در کمیته المپیک باشد. متخصصان باید مسوولیت ورزش را بر عهده بگیرند اما نه به صورت غیرقانونی. این‌ که در کمیته چه اتفاقی می‌افتد موکول می‌شود به فرآیند قانونی. هرکسی انتخاب شود ما به رای مجمع احترام می‌گذاریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: صادقانه بگویم خیلی باور ندارم که با خصوصی‌سازی، مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل شود.

 به گزارش يزدفردا، دكترمحمود گودرزی پس از پایان مراسم معارفه‌اش درباره‌ی بودجه‌ی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: با توجه به کاهش سقف بودجه کل کشور در سال 92 قطعا ورزش هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. انتظار افزایش بودجه نیست. بودجه‌ی سال 93 احتمالا به اندازه سال 92 یا شاید قدری کمتر از آن باشد. این‌که چقدر اعتبار به ورزش تخصیص می‌یابد بستگی به دولت دارد. اگر صد در صد اعتبار دولت تخصیص یابد اعتبارات ما هم تخصیص می‌یابد. در غیر این صورت به نسبت اعتبارات دولت بودجه می‌گیریم. برای برگزاری اردوها و تدارک بازی‌های آسیایی و جام جهانی هم قول‌هایی داده شده که کمک‌های ویژه‌ای به ورزش کنند که فعلا در حد مذاکره است. امیدوارم بخشی از اعتبارات را برای این رویدادها تامین کنند. من پی‌گیر هستم دکتر جهانگیری هم قول مساعد داده است.

 وی در پاسخ به اين پرسش  مبنی بر این‌که چه زمانی قانون ورزش نوشته می‌شود و به تصویب مجلس می‌رسد، تاکید کرد: در جلسه تودیع و معارفه کارگروهی تشکیل شد که قانون ورزش را بنویسد. قانون ورزش از سال 1350 هیچ تغییری نکرده و بهبودی حاصل نشده است. امیدوارم امسال این قانون تهیه شود و به مجلس برود. ما پی‌گیر هستیم، دوستان مجلس هم قول‌هایی داده‌اند که آن را به تصویب برسانند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون می‌توانیم داشته باشیم، ادامه داد: در دوره‌ی گذشته چهارم شدیم. فکر می‌کنم کره سوم شد و در دوره‌ی بعدی هم میزبان است و امتیازات خاصی دارد. ما به سختی و دشواری ممکن است یک پله بالا برویم. پنج ماه را از دست داده‌ایم و عقب هستیم. برای این‌که جلو برویم باید تلاش وافری کنیم. سجادی قبل از این اقدامات لازم را انجام داده ولی باید وضعیت فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را ساماندهی کنیم. طی دو هفته فکر می‌کنم تکلیف فدراسیون‌ها روشن می‌شود. باید پرفشار جلو برویم تا عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم. پیش‌بینی کار دشواری است. امیدوارم افت نکنیم. کسب همان عنوان چهارمی خیلی خوب است. یک پله صعود هم ایده‌آل است.

دكتر گودرزی در پاسخ به این پرسش که چه شاخص‌هایی برای انتخاب رییس کمیته ملی المپیک باید در نظر گرفته شود و این‌که آیا در این دوره تعامل مطلوبی میان وزارت ورزش و کمیته المپیک برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مصاحبه‌های قبلی موضع رسمی خودم را اعلام کردم. نه خودم و نه مدیران اجرایی نزدیک به من اجازه نداریم در انتخابات کمیته دخالت کنیم. هرکس در چارچوب قانون باید عمل کند تا شائبه‌ی دخالت پیش نیاید. در برنامه‌های کلان ترجیح من این است که کمیته المپیک، هیات‌ها، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها توسط متخصصان انتخاب شوند. برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی در کمیته المپیک باشد. متخصصان باید مسوولیت ورزش را بر عهده بگیرند اما نه به صورت غیرقانونی. این‌ که در کمیته چه اتفاقی می‌افتد موکول می‌شود به فرآیند قانونی. هرکسی انتخاب شود ما به رای مجمع احترام می‌گذاریم.

رييس اسبق دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران درباره‌ی خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: تز دکترای یکی از دانشجویانم موانع خصوصی‌سازی در فوتبال بود که اتفاقا وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مورد بررسی قرار می‌دهد. روز اول که به وزارت ورزش آمدم با من تماس گرفت و به دیدنم آمد. از طرف من مامور شد که با سازمان خصوصی‌سازی تماس بگیرد. یک کارگروه دیگر هم در این رابطه کار می‌کردند. سه گروه شامل گروه من، یک گروه از طرف صالحی امیری و گروهی از طرف سازمان خصوصی‌سازی روی این موضوع جدی کار می‌کنند.

 وزیر ورزش و جوانان گفت: تحلیل من این است اما نمی‌دانم که گفتنش درست است یا نه. صادقانه بگویم من خیلی باور ندارم که با خصوصی‌سازی مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل می‌شود. بستر این باشگاه‌ها باید از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود. رها کردن این باشگاه‌ها شاید خیلی خوب نباشد. این تیم‌ها پرطرفدار هستند. نباید به واسطه‌ی خصوصی‌سازی عجولانه آنها را از دست بدهیم؛ چون می‌خواهیم قدرتمند باشند. باید ملاحظه و مطالعه‌ی بیشتری داشته باشیم. صرف خصوصی‌سازی مشکلی حل نمی‌شود. تیم‌هایی هستند که وابسته به دولت هستند و باید پشتیبانی و تامین شوند. این باشگاه‌ها بدهی‌های زیادی دارند. باید فکری برای آنها کرد تا ان‌شاءالله مشکلاتشان برطرف شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا