مدیر بورس منطقه اي يزد گفت: شاخص كل معاملات بورس یزد در مهرماه سالجاری بیش از 11 هزار و  200 واحد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومي سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد، " علی اکبر جعفری " افزود: این شاخص در اولین روز کاری مهرماه، 61 هزار و 707 واحد بود که به 72 هزار و 997 واحد در آخرین روز کاری رسید.

وی اظهار داشت: در این مدت بيش از 324 ميليون و 200 هزار سهم به ارزش یک هزار و 618 ميليارد ريال در بورس يزد داد و ستد شد که از اين ميزان، 174میلیون و 571 هزار سهم به ارزش  908 میلیارد ریال به خريد و بقيه به معاملات ناشي از فروش سهام اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ارزش معاملات بورس یزد در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 درصد افزایش دارد خاطر نشان کرد: در همین مدت تعداد 624 نفر برای اولین بار جهت سرمایه گذاری وارد بورس اوراق بهادار شدند.

مدیر بورس یزد گفت: در مهرماه بخش آموزش و فرهنگ سازی بورس منطقه ای یزد با همکاری گروه کارآفرینی دانشگاه یزد اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی دو روزه بمنظور آشنایی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با بازار سرمایه و ساز و کار معاملات بورس اوراق بهادار نمود.

جعفری خاطر نشان کرد: همچنین بیش از 50 نفر از  دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه  نیز ضمن بازدید از تالار معاملات ، در کارگاه آموزشی ویژه دروس کارآفرینی و کار بینی  با رویکرد آشنایی با بازار سرمایه شرکت کردند ودر این دوره ها زمینه آشنایی شرکت کنندگان با ساختار و ساز و کار بورس، معاملات آنلاین، صندوق های سرمایه گذاری، چگونگی تحلیل صورت های مالی و ... فراهم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا