ایران اکونا نوشت ؛ طی سه روز گذشته طلا 33 دلار گران و سپس 16 دلار ارزان شد.

در نظر سنجی اخیر بلومبرگ از 31 کارشناس و تحلیلگر اقتصادی انجام شد؛ 19 نفر از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا در هفته آینده با افزایش همراه است و نه نفر از این تحلیل گرن افت طلا در باز جهانی طلا را پیش بینی می کنند. 3 نفر دیگر همچنان معتقدند که  ثبات مشاهده می کنیم.

در این هفته طلا بهترین کارایی از اکتبر سال 2011 بعد از اظهارات برنانکه رئیس فدرال رزرو،  را به نام خود ثبت کرد. برنانکه  به نام حفظ محرک های پولی سیاست انبساطی را برای حمایت از بزرگترین منابع ارزی فدرال رزرو را اجرا کرد. هرانس طلای جهانی  پس از سخنرانی اخیر بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تداوم طرح محرک اقتصادی، با افزایش همراه شد و بهای جهانی طلا به بالاترین رقم طی روزهای اخیر رسید.

قیمت طلا به 1.282.21 دلار در هر انس رسید. این در حالیست که پس از کاهش ارزش طلا در طی 4 روز  اخیر، دیروز  افزایش یافت.

در طول سه ماه گذشته طلا  23 درصد کاهش را تجربه کرد همانطور که برنانکه اظهار کرده بود برای بهبود اوضاع اقتصادی سیاست های انبساطی پولی توسط بانک مرکزی امریکا باید اجرا شود. نشست ژوئن مقامات فدرال رزرو نشان داد که می خواهند کارایی بیشتری از رشد فرصت های شغلی را قبل از خرید 85 میلیارد دلار اوراق قرضه در یک ماهه را داشته باشند.

الکساندر نایت اقتصاددانی در بانک ملی استرالیا فعالیت می کند گفت: از مجموعه سیاست های پولی، کمیته فدرال بازار آزاد است. وی گفت همانطور که قبلا پیش بینی کردیم انتظار می رود، بهای طلا با کاهش تدریجی مواجه شود نه سرعتی که ما اکنون مشاهده می کنیم.  /

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا