سایت "عماریون" نوشت:


سید امیر حسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری در گفتگو با دانشجویان و در حاشیه نشست انتخاباتی دانشگاه خواجه نصیر که با حضور وی و حسین قربان زاده نماینده محمدباقر قالیباف برگزار شده بود، توان اجرایی لنکرانی را از جلیلی بالاتر دانست.

متن کامل اظهارات سخنگوی جبهه پایداری که صوت آن هم در دفتر پایگاه مقاومت سایبری عماریون موجود است، به این شرح است:

دلیل انتخاب آقای دکتر لنکرانی دو مطلب بود اولا آقای فتاح گفت آقای لنکرانی اصلح است آقای میرکاظمی آمد گفت ایشان اصلح است بعد از آن ما یک جلسه ای گذاشتیم از مدیران حزب اللهی دولت نهم مثل داوودی فتاح برقعی و اسکندری را دعوت کردیم هفت هشت ده نفر همه شان متفق القول گفتند لنکرانی.

 نگاه کنید آقای دکتر لنکرانی چهار سال وزارت دارد و شناسنامه اجرایی روشن دارد می شود قضاوت کرد یکی از نکاتی که در ذهن ما بود اینکه ما درمورد عملکرد اجرایی آقای دکتر جلیلی نمی توانیم قضاوت کنیم. چون دولت با یک گروه شش نفره که در حوزه سیاست خارجی مذاکره می کند تفاوت دارد دولتی که چهار میلیون نفر پرسنل دارد نان و گوشت و آب و برق مردم دستش است فرق می کند.

 این را باید بروید از کسانی که مدیر اجرایی بودند بپرسید. الان شما بچه حزب اللهی ها را نگاه کنید همه طرفدار جلیلی هستند یک درجه بروید به سمت آدم های مسن تر آنهایی که یک جایی یک مدرسه دستشان بوده ببینید چه می گویند می گویند لنکرانی.

 نکته دوم عملکرد مدیریتی آقای لنکرانی . آقای دکتر لنکرانی به زعم پیر و جوان و همه حتی احمدی نژاد عملکرد مدیریتی قابل قبول داشته است حتی وقتی که می خواست ایشان را عوض کند گفت من می خواهم وزیر زن بیاورم که شما را عوض می کنم. نکته سوم هزینه فایده حضور آقای جلیلی به عنوان مقام ارشد مذاکره کننده هسته ای بود.

 این سه تا دلیل ما را محکم کرد که برویم سراغ آقای لنکرانی. درباره علت حضور آقای جلیلی این حجت خودش است باید از خود آقای جلیلی بپرسید. ضمن اینکه این بلاتکلیفی نیست حل می شود . شما وظیفه تان این است که به اصلح برسید. اصلا اصلح قالیباف بشود باید به قالیباف رای بدهید.

 چرا ما به عنوان جمعی از نخبگان اصلا داریم اظهار نظر می کنیم من رییس دانشگاه بودم و بچه های شورای مرکزی جبهه پایداری یا وزیر بودند یا نماینده مجلس یا رییس سازمان بودند یا معاون رییس جمهور بودند موضع اجرا را ما می فهمیم ما برای اداره هشت سال اداره کشور می خواهیم انتخاب کنیم. ما نظر تخصصی مان را گفتیم به شما. می گوییم بین کسانی که می توانند آرمان های انقلاب را پیگیری کنند در ضمن کشور پهناور را اداره کنند در ضمن نان و آب مردم را تا حدی مدیریت کنند بین گزینه های موجود به نظرمان بهترین لنکرانی است.

آقای جلیلی اگر کاندیدا بشود ما انقلابی بودن گفتمانش را تایید می کنیم اما نمی توانیم توان اجرایی اش را تضمین کنیم. نگاه کنید سوال این است همین الان اگر قرار باشد احمدی نژاد امثال افرادی مثل زاکانی را به کار گیرد حاضرند زیر پر و بال او بروند آقای فروزنده الان در دولت چه کار می کند؟ وقتی که آقای لنکرانی هم رای بیاورد همه حاضرند با او کار کنند .

حتی اگر دکتر قالیباف هم رای بیاورد خیلی ها حاضرند با او کار کنند. کار خوبی هم می کنند می روند کار می کنند. چون مال نظام است دیگر مال آدمها نیست. دوما اینکه ما داریم برای دولت به شما کسی را معرفی می کنیم.

 نگاه کنید ما هشت سال پیش با یک نفر به پیروزی رسیدیم دیگر. آقای احمدی نژاد. می توانیم بار دوم با کسی به پیروزی برسیم وسط راه بگوییم این منحرف است سیاسی شد آن یکی نتواند کار اجرایی اش را درست انجام بدهد. دولت را نتواند اداره کند. همه این آدم هایی که توی این مراسم (اشاره به مراسم مناظره) سوت می زدند برنمی گردند بگویند این هم از این وضع اداره کشور اقتصاد و معیشت مردم.

 ما نمی گوییم مدیریت ضعیف است ما زیر سوال نمی بریم اشتباه نشود ما نمی دانیم ایشان (جلیلی) مدیر قوی هست یا ضعیف؟ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی موضوع فعالیتش یک موضوع خاص و انحصاری است مدیریت اجرایی نیست وزارت بهداشت فرق می کند.

برای اینکه دستتان بیاید یعنی چی؟ کل نقدینگی که در کشور در جریان هست 475 هزار میلیارد تومان است. نقدینگی که در وزارت بهداشت بود 45 هزار میلیارد تومان است یعنی ده درصد نقدینگی کل کشور. کل بودجه عمومی کشور صد هزار میلیارد تومان است بودجه ای که توسط وزارت بهداشت مدیریت می شود 17 هزار میلیارد تومان است.

 وزارت خانه بعدی راه و شهرسازی 13 هزار میلیارد تومان است وزارتخانه بعدی آموزش و پرورش 9 هزار میلیارد تومان است. سفرهای خارجی وزیر بهداشت و مذاکرات بین المللی او از دبیر شورای عالی امنیت ملی بیشتر است .. (نامفهوم)

 بنده به عنوان کسی که کار دولت را می شناسم نظام بودجه ریزی می دانم چیست تامین درآمد و هزینه می دانیم چیست قبل از اینکه من رییس دانشگاه بشوم معاون چندجا بودم میدانم تراز بودجه یعنی چه؟ من چطور می توانم اطمینان کنم کسی که یکبار در بستن بودجه یک اداره نقش نداشته در اولین بودجه ای که می خواهد به مجلس بیاورد چه خواهد کرد؟

 رییس جمهور نفر اول اجرایی کشور و نفر دوم مملکت است. بقیه حاشیه اند. ما کار را می سپاریم دست او. شما نمی توانید تیم ناهماهنگ به او تحمیل کنید. رییس جمهور باید فرد قابل اعتمادی باشد بله ما در کنارش هستیم. الان پایداری هست که ایشان را معرفی می کند بعد ایشان رییس جمهور می شود ما که رییس جمهور نمی شویم. آیت الله مصباح که رییس جمهور نمی شود. آیت الله مصباح از دور نگاه می کند می بیند طرف مثلا دچار انحراف سیاسی شد والا در حوزه اقتصادی که نمی تواند دخالت کند.

 ما وظیفه داریم کسی را برای هشت سال اداره کشور معرفی کنیم ما یکبار یکی را تجربه کردیم نمی خواهیم دوباره وسط راه به مردم بگوییم ببخشید در تشخیص مان اشتباه کردیم. من سه سال رییس دانشگاه بودم آقای دکتر لنکرانی یکی از بهترین وزرای بعد از انقلاب اسلامی بود. اگر جرات می کردم می گفتم بهترین. نمی خواهم خدای نکرده مدیون آخرت کسی شوم می گویم یکی از بهترین. موضوع اول این است که چه کسی اصلح است؟ بقیه اش محاسبه سیاسی است که آیا اگر ما یکی نشویم آن آدم بده رای می آورد؟ دیگر این موضوع تنزل از اصلح است. از این به بعدش می شود کار جریانات سیاسی.

 علامه مصباح به اینجا که می رسد می گوید من دیگر به بقیه اش کار ندارم. علامه مصباح می گوید اصلح از نظر من ایشان است. به جز این هم دیگر کاری ندارم. نمی توانم دین خودم را در سن 85 سالگی به خطر بیندازم. برای چیزی مردم را راهنمایی کنم که خودم به آن اعتقاد ندارم.

 مگر توافق نبود که لنکرانی بشود. جلسه آخر آقای جلیلی گفتند آقای لنکرانی اصلح است من خیلی هنر کنم همین جایی که دارم اداره کنم اداره می کنم. آقای جلیلی را به صحنه آوردند. اینکه ایشان آمده بخاطر این است که یک عده ای اینقدر رفتند پیش ایشان تا اینکه ایشان احساس کردند باید بیایند دیگر. رفتند برای ایشان اینگونه جا انداختند که آقای لنکرانی رای نمی آورد. بعضی از بچه حزب اللهی های خود ما بالاخره اینها نمی خواهند که ... (نامفهوم) در انتخابات مجلس اینها به ما می گفتند دارید شق اصلاح مسلمین می کنید ما می گفتیم شما اشتباه می کنید مجلس را دوباره می دهید دست هاشمی. همین بچه هایی که جبهه متحد را درست کردند.

مجلس را دادند دست هاشمی. همان ها هنوز دست از کارهایشان برنمی دارند. نمی خواهند جبهه پایداری محوریتی پیدا کند. تا جایی که می توانند می خواهند قیچی کنند. اگر هم آقای لنکرانی تایید صلاحیت نشد باری از روی دوش ما برداشته است. اصلا این تراشیدن کاندیداهای متعدد، وزرای زیادی را آوردند بخاطر اینکه بگویند خب ما لنکرانی را هم کنار بقیه رد کردیم. یعنی می خواهم بگویم نمی دانم چه خبر است؟

 درباره اینکه می گویند جلیلی با مشورت آقا آمده ، آقا که رسما فرموده اند که موضع گیری نمی کنند. هاشمی این حرف را زد که یک حرفی از آقا بگیرد آقا حتی وقت ملاقاتش را با هاشمی لغو کرد. ولی فقیه که حرف دروغ نمی زنند. آقا اینهمه تاکید کرد که این دو بعلاوه یکی ها نگویند ما مشاور آقا هستیم. رفتیم از آقا وقت گرفتیم. هاشمی نگوید . آن یکی نگوید. هرکسی می تواند احساس وظیفه می کند بیاید. 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا