مشاور رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در مصوبه شورای عالی حج مواردی احصا شده است که زوج‌های جوان جزء آن نبود و مبنای اعزام بر حسب زوج‌های جوان برداشته شده است.


بنیامین شکوه فر در گفت‌وگو با فارس گفت: در مصوبات شورای عالی حج چیزی با عنوان سهمیه عمره زوج‌های جوان نداریم یعنی مبنای اعزام زائرین برحسب زوج جوان بودن حذف شده است.

وی ادامه داد: مصوبه شورای عالی حج مواردی را احصا کرده است که این مورد جزء آن نبوده است.

مشاور رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: اگر زوج‌های جوان دانشجو باشند در قالب عمره دانشجویی اعزام می‌شوند اما در قالب سهمیه عمره زوج‌های جوان اعزام نداریم.

سهمیه ویژه‌ عمره مفرده از سوی سازمان حج و زیارت به زوجینی که از تاریخ عقدشان بیش از یک سال نمی‌گذشت، اختصاص پیدا می‌کرد و هزینه سفر عمره مفرده این دسته از زوجین مانند سایر افرادی که در اولویت تشرف قرار داشتند، محاسبه می‌شد و تنها این زوجین به صورت خارج از نوبت به عمره مشرف می‌شدند. اما در سال جاری بر اساس سیاست سازمان حج و زیارت در حذف سهمیه‌های خاص سهمیه عمره زوج‌های جوان حذف شد.

رئیس سازمان حج و زیارت مهرماه سال گذشته با تأکید بر سیاست هدفمندسازی سهمیه‌های حج عمره و حذف سهمیه‌های خاص، گفته بود: حق مردم متعلق به آنهاست و دادن و بخشیدن حقوق مردم به دیگران معنا ندارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا