"حجت الاسلام مهاجریان مقدم" گفت: مسئولیت فعلی ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان‌دهنده جایگاه آیت‌اله هاشمی رفسنجانی است

طبس-  سرپرستی یزدفردا: امام جمعه طبس با اشاره به کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: حضور افراد به‌عنوان کاندیدا در صحنه انتخابات براساس اصل آزادی و دموکراسی آزاد است، البته آقای هاشمی رفسنجانی که دو دوره در شرایط بسیار سخت زمان جنگ رئیس جمهور بوده‌اند و علاوه بر این پست‌ها و مسئولیت‌های حساس و متعدد انتصابی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به ایشان واگذار کرده‌اند، از جمله مسئولیت فعلی ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان‌دهنده جایگاه آیت‌اله هاشمی رفسنجانی است.

"حجت الاسلام مهاجریان مقدم" در خصوص تهمت ها و تخریب هایی  که علیه آقای هاشمی در جریان است بیان کرد: در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ خیلی از افراد از جمله آقای هاشمی مورد اتهام قرار گرفتند، اما اینکه این اتهامات چقدر می‌تواند واقعیت داشته باشد موضوع دیگری است که اگر مورد حادی باشد حتماً شورای نگهبان تصمیم خود را درباره این موضوع هم خواهد گرفت.

امام جمعه طبس با اشاره به شروع تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی، اظهار داشت: همه اشخاص و گروه‌ها برای ثبت‌نام و داوطلب شدن به‌عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری آزاد هستند که آقای مشایی نیز ثبت‌نام و خود را عرضه کرده است.

وی ادامه داد: اما کیفیت حضور آقای مشایی برای ثبت‌نام بی‌سابقه است و همراهی آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور با مشایی، بی‌سابقه و نوعی تبلیغات عملی خلاف قانون محسوب می‌شود.

امام جمعه طبس یادآور شد: وقتی خبرنگاران علت حضور رئیس جمهور در هنگام ثبت‌نام مشایی را سؤال کردند، آقای احمدی‌نژاد گفتند که مرخصی گرفته‌ام؛ و این واقعاً خنده‌دار است که یک رئیس‌جمهور این‌قدر جایگاه خود را تنزل دهد، که طبیعتاً مسئولان مربوطه برای برخورد با این تخلف اقدام خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به افکار و سخنان اسفندیار رحیم مشایی درباره ارتباط مستقیم با امام زمان(عج) و یا این ادعا که نایب خاص امام زمان(عج) است، بیان کرد: تمامی این سخنان کذب است و مورد تأیید هیچ یک از علما، مراجع و بزرگان نیست.

مهاجریان مقدم افزود: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری در موارد جزئی ورود پیدا نمی‌کنند اما موضوع آقای مشایی آن‌قدر اهمیت داشت که رهبر معظم انقلاب رسماً با نوشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کزدند که به مصلحت نیست آقای مشایی معاون اول رئیس جمهور یا حتی مسئول دفتر رئیس جمهور باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از صاحب‌نظران اخیراً اعلام کرده بود که در راستای تأیید یا عدم تأیید صلاحیت آقای مشایی، برای شورای نگهبان همین بهترین دلیل است که وقتی مقام معظم رهبری وی را لایق معاون اولی و مسئول دفتر رئیس جمهور ندانسته‌اند، چگونه می‌تواند صلاحیت و شایستگی احراز پست ریاست جمهوری را داشته باشد.

مهاجریان مقدم یادآور شد: دموکراسی و آزادی واقعی در نظام اسلامی حاکم است که برگزاری انتخابات مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی نمونه‌ای از مصادیق آن است.

وی ادامه داد: تمامی احزاب، گروه‌ها و سلایقی که نظام و قانون اساسی را قبول دارند می‌توانند در انتخابات حضور یابند که در راستای انتخابات این دوره ریاست جمهوری بیش از ۶۰۰ نفر از همه احزاب، گروه‌ها و سلایق مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

امام جمعه طبس اضافه کرد: در مرحله بعد شورای نگهبان مطابق قانون، صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری را بررسی و اعلام نظر می‌کند که وقتی از داوطلبان نیز درباره نظر شورای نگهبان سؤال می‌شد همه آنها اعلام کردند که قانون را قبول داشته و نظر شورای نگهبان را می پذیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا