وقتی سلفی‌ها بدون قبول ولایت حجت خدا و با نگاه خودشان قرآن را تفسیر می‌کنند و به تصور باطلشان عامل به قرآن هستند، این قرآن برای آنان نتیجه‌ای جز خسارت نخواهد داشت.

چهاردهمین جلسه از ترم اول دوره آموزشی تکمیلی تفسیر موضوعی قرآن کریم در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1392 با حضور گرم جناب آقای دکتر شایق و قرآن پژوهان هیئت انصار ولایت یزد ، در سالن اجتماعات امامزاده جعفر برگزار شد.

استاد شایق با بیان تفسیر آیات 46 و 47 سوره انبیاء، قرآن را برای مؤمنین شفا و برای ظالمين مایه خسران خواندند.به گفته این عضو محترم هیئت علمی دانشگاه یزد، مؤمن در کلام معصومین علیهم‌السّلام به کسی گفته می‌شود که ولایت حجت خدا را پذیرفته باشد. پس کسیکه که با دید اهل بیت، قرآن را تفسیر کند، پیامبرش می‌شود"ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی" و کسیکه با دید خودش بنگرد، پیامبرش می‌شود "ان الرجل لیهجر...! "

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد با اشاره به حوادث اخیری که توسط سلفی‌ها در توهین به مقدسات اسلامی اتفاق افتاد آن را به عنوان مصداقی از خسران بودن قرآن برای ظالمین بیان داشت و گفت: که وقتی سلفی‌ها بدون قبول ولایت حجت خدا و با نگاه خودشان قرآن را تفسیر می‌کنند و به تصور باطلشان عامل به قرآن هستند، این قرآن برای آنان نتیجه‌ای جز خسارت نخواهد داشت.

لازم به ذکر است جلسات آموزشی تکمیلی تفسیر موضوعی قرآن کریم باهدف تربیت مفسرین قرآن کریم ، به صورت هفتگی در سالن اجتماعات امامزاده جعفر یزد برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا