رابط پارلمانی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی برمعادلات سیاسی، گفت: وی تا ساعت ۱۶ دیروز بر عدم حضور در عرصه ریاست جمهوری تاکید داشت اما بر اساس اصرار و تقاضای دوستان و حامیان خود با رهبر معظم انقلاب تماس گرفت.

 
 تیمورعلی عسگری، با اشاره به برنامه های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حل مشکلات کشور با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی قرار است شعارتبلیغاتی خود را بعدا اعلام کند، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه ای سه چالش مهم نظام را چالش های سیاسی بین الملل، اقتصادی و مدیریت اجرایی مطرح کرد و گفت که بر اساس توان و تجربه خود برای برون رفت از وضعیت موجود اقدام خواهم کرد.

وی با اشاره به تاثیر حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی برمعادلات سیاسی، ادامه داد: وی تا ساعت ۱۶ دیروز بر عدم حضور در عرصه ریاست جمهوری تاکید داشت اما بر اساس اصرار و تقاضای دوستان و حامیان خود که می گفتند، شما عنوان کردی که باید با نظر رهبر معظم انقلاب حضور یابم، بنابراین با ایشان تماس بگیرید، با رهبر انقلاب تماس گرفت که ساعت ۱۷.۱۰ پس از پایان تلفن، گفت که برای ثبت نام می رویم.

عسگری با اشاره به علت حضور هاشمی در عرصه انتخابات تصریح کرد: بنا بر تحلیل خودم ، تفرق اصلاح طلبان و اصولگرایان و عزم دولت و احمدی نژاد برای پروژه پوتین مدودف، برتصمیم به  تماس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر انقلاب تاثیر داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تجربه سال ۸۴ برای آقای هاشمی تکرار می شود یا خیر؟ با بیان اینکه یکی از آقایان دیروز به آقای هاشمی گفت که شما چیزی را برای از دست دادن ندارید هر چه می خواستند علیه شما بگویند گفته شده، توضیح داد: در حال حاضر اظهارات مخالفین وی، تکرار مکررات است و ذهن مردم نیز به آن عادت کرده است.

رابط پارلمانی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از مواردی که کمک کرد آقای هاشمی به عنوان یک مظلوم مقتدر در عرصه سیاسی باقی بمانند همین فضا سازی ها و تخریب ها بود، افزود: البته این مسائل  مقبولیت وی را به عنوان مظلوم مقتدر در افکار عمومی بیشتر کرده است.

عسگری گفت: در هر صورت اگر آقای هاشمی خواسته باشد یک حماسه سیاسی و مشارکت حداکثری مردم را شکل دهد که البته خود را در این زمینه مسئول می داند، حضور مخالفین ایشان ضروری است.

وی با اشاره به شرایط جسمانی آیت الله هاشمی برای حضور در عرصه ریاست جمهوری با بیان اینکه وی دارای نشاط روحی است، تاکید کرد: مهم این است که وی برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور، عزم و اراده جدی دارد.

رابط پارلمانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد: اعتبار سیاسی، بین المللی و داخلی آیت الله هاشمی رفسنجانی می تواند به عنوان یک سرمایه ملی نقش تاثیر گذاری داشته باشد./
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا