مدیر کل ورزش و جوانان استان استان ضمن بازدید از شبکه فعالین ازدواج و تقدیراز کارکنان این شبکه بر لزوم فرهنگسازی در زمینه ازدواج آسان و به موقع تاکید کرد.

وی بر نقش مهم خانواده ها در زمینه  آسان نمودن ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: ازدواج آسان زمانی در جامعه  اتفاق می افتد که خانواده ه ها تشریفات اضافی را حذف کنند.

" عباس دهقان"  با اشاره به این که بعضاً تحمیل هزینه های سنگین، پایبندی بر رسومات بیهوده رغبت جوانان را به ازدواج کم نموده است عنوان کرد: خانواده‎ها نیز باید از انجام رسم و رسومات مشقت‎بار که مانع ازدواج جوانان می‎شود پرهیز کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد آموزش را از رکن اصلی در ازدواج دانست و افزود : باید آموزش به خانواده ها برای تربیت فرزندان و اهمیت دادن به مقوله ازدواج آن ها و آموزش زوجین قبل و بعد از ازدواج در اولویت قرار گیرد. 

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد : انشاءالله با توکل به خدا و تلاش مسولان استان در امر ازدواج جوانان شاهد جامعه ای پویا و شاداب باشیم .

در ادامه این نشست مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج(شفا) استان یزد طی سخنانی گزارشی از سابقه تشکیل این نهاد غیردولتی در استان ارائه داد و اظهار داشت: در بحث ازدواج خلاء وجود نهادی که متولی امر ازدواج باشد احساس می شد و به این ترتیب در سال ۱۳۸۸ اولین استانی بودیم که شبکه فعالین ازدواج در آن راه اندازی شد.

وی در ادامه به شرح وظایف این مرکز پرداخت و اذعان داشت: با پیگیری  و تلاشهای های انجام شده، آموزش های پیش از ازدواج و پس از ازدواج، تربیت فرزند ، مدیریت روابط جنسی و مشاوره تخصصی در موضوع ازدواج و خانواده توسط این نهاد در حال اجراست.

"علی پارسانیا” جامعه و مسئولین را سه ضلع مثلثی دانست که تنها با همکاری و همگرایی این سه ضلع می توان مشکلات جوانان بویژه در مسئله ازدواج را حل کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا