رضا سلطان زاده مديرمسئول آیینه یزد

بي‌ترديد يكي از نمايندگان پر تلاش، سخت كوش، پيگير و دلسوز استان يزد در مجلس در دوره‌هاي هفتم و هشتم و نهم شادروان سيدجلال يحيي‌زاده بود. چهره‌اي متعهد، فرهنگي، ساده زيست به معناي واقعي كلمه و شيفته خدمت به مردم كه كوشش‌هاي بيدريغش در رفع مشكلات و نابسامانيها و انتقال درخواست‌ها و نيازمندي‌ها، مجال گرايش و پرداختن به سياست بازي‌هاي رايج را به او نمي‌داد. پيوسته در كار حل معضلات و گرفتاري‌هاي مردم منطقه و موكلين خود بود. گويي فرصت اندك عمر را غنيمت دانسته بود و با درك و دريافتي درست پي‌برده كه زندگي دنيا مجالي اندك است و بايد اين نوبت چند روزه را به احسن وجه به اتمام رساند. لذا در راه خدمت به خلق خدا خوش درخشيد هر چند دولتش مستعجل بود و مدتش اندك.

از خصال و صفات پسنديده شادروان يحيي‌زاده اينكه همواره پشتيبان اصحاب فكر و فرهنگ و يار و ياور اهل قلم بود و مطبوعات منتشره در سطح استان را با دقت و توجه مطالعه مي‌كرد و صداقت در گفتار و نوشتار را مي‌ستود. در چند مورد كه كساني به قصد تخريب هفته‌نامه آيينه يزد مشكلاتي به وجود آوردند به محض اطلاع حمايت بي‌دريغ خويش را از نگارنده اعلام داشت بدون اينكه تقاضا يا درخواست مساعدتي از آن فقيد سعيد داشته باشم و سخني ولو اندك در اين باب به ميان آمده باشد.

در حوادث و رخدادها بسيار بموقع و به سرعت موضع درست و بجا مي‌گرفت و در اعلام مواضعش صريح و شفاف بود. ساده زيستي و چون مردم زندگي كردن از خصلت‌هاي پسنديده آن مرحوم بود كه معمولاً‌بايد ويژگي تمام مسوولين باشد.

خداوند متعال چنين مقدر كرد تا عمر گرانبهاي خود را در خدمتگزاري به مردم به سر برد و پس از حدود يك ماه بودن در بستر بيماري در جوار رحمت بي‌منتهاي حضرت حق قرار و آرام يابد. روانش شاد و يادش گرامي باد.

هفته‌نامه‌آيينه يزد اين ضايعه مولمه را به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و موكلين آن مرحوم در شهرستان‌هاي تفت و ميبد و كليه اهالي استان يزد بويژه خانواده آن فقيد سعيد و فرزندان و بستگان و بازماندگانش تسليت مي‌گويد.

خداوند رحيم كريم رحمت و رضوان خويش را نصيبش فرمايد و به تمامي بازماندگانش صبر و اجر عطا كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا