مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در جمع اصحاب رسانه از توزیع بیش از ۵۰۰ هزار اصله انواع نهال در استان و افتتاح ۶ طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال به مناسب هفته منابع طبیعی در یزد خبرداد.

سیدابوالفضل وکیلی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود اظهارداشت: استان یزد در این خصوص با شرایط آب و هوایی دشواري مواجه بوده  و از نظر گستردگی عرصه‌هاي منابع طبيعي از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه 5/12 میلیون هکتار از مساحت استان یزد را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند افزود: 5/6 میلیون هکتار مراتع، 9/5 میلیون هکتار را عرصه‌های بیابانی و کمتر از ۲۰۰ هزار هکتار آن را جنگل‌های طبیعی و دست کاشت تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند ماه تصریح کرد: امسال هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی، سرمایه ملی» گرامي داشته مي شود   

وکیلی در ادامه توزیع بیش از ۵۰۰ هزار اصله انواع نهال در استان و افتتاح ۶ طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های این هفته خاطرنشان کرد: درختکاری در مراکز آموزشی و پادگان‌ها، بازدید قضات همکار از عرصه‌های منابع طبیعی یزد، ‌ توزیع جزوات آموزشی به منظور فرهنگ‌سازی جهت حوزه حفظ و توسعه منابع طبیعی و برپایی نمایشگاه از جمله اقدامات انجام شده به مناسبت هفته منابع طبیعی است.

وکیلی با اشاره به توسعه فضای سبز در استان یزد گفت: هم اکنون ۷۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در یزد وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح همیار طبیعت در یزد گفت: به منظور اجرای این طرح جلسات متعددي با ارگانهای سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش برگزار شده است تا مباحث مهمی همچون حفظ و توسعه منابط طبیعی به خانواده‌ها نیز منتقل شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اجرای پروژه بین المللی منارید در استان یزد گفت: این طرح هم اکنون به غیر از استان یزد در دو استان دیکر کشور نیز در حال اجرا است که مورالی نماینده مقیم سازمان ملل در بازدید اخیر از اين پروژه گفت، شهرستان بهاباد به عنوان مجری این پروژه بیسير خوب عمل کرده است و از پروژه‌های موفق در کشور است.

گفتني است، در پایان معاونین مدیرکل منابع طبیعی استان یزد به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا