روزنامه شرق چهارشنبه 25 بهمن : محمدرضا تابش نیز پیگیر ماجرای دستگیری خبرنگاران است و نامه خانواده بازداشت‌شدگان را به علی لاریجانی، رییس مجلس رسانده: «خانواده‌های این افراد هم در نامه‌ای مراتب انتقادشان به بازداشت فرزندانشان را مطرح کرده و به ‏موارد مختلفی اشاره داشته و همه ماجرا را برای مسوولان تشریح کرده‌اند. این نامه را چند روز پیش به دست علی لاریجانی، رییس مجلس و به آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه‌قضاییه رسانده‌ام و دوبار درباره این موضوع با آقای دکتر لاریجانی صحبت کرده‌ام. آیت‌الله لاریجانی هم در دیداری که با ایشان داشتم از این روند ابراز تاسف کردند و وعده پیگیری دادند.»
  شرق: بازداشت خبرنگاران رفته‌رفته 20 روزه می‌شود. پیگیری‌ها از سوی قاضی پرونده ادامه دارد و خانواده‌ها حرف تازه‏ای از مسوولان نشنیده‏اند. مسعود پزشکیان و علی مطهری در صحن علنی مجلس تذکر کتبی‌شان به وزیر اطلاعات را تقدیم هیات‌رییسه کرده‌اند تا تکلیف انتشار اسامی روزنامه‌نگاران پیش از برگزاری دادگاه و انتساب برخی جرم‌ها به آنها مشخص شود. علی مطهری نیز تذکری در همین زمینه مطرح می‌کند و محمدرضا تابش هم نامه واصله از خانواده زندانیان را به علی لاریجانی، رییس مجلس نهم رسانده است. با این حال هنوز خبری از وضعیت رسیدگی به پرونده روزنامه‌نگاران بازداشت شده منتشر نشده و خانواده این افراد کماکان با درهای بسته مواجهند. متن تذکر کتبی پزشکیان و مطهری کوتاه است. آنها درباره علت بازداشت جمعی از خبرنگاران و اعلام اسامی آنها قبل از اثبات اتهام از وزیر اطلاعات توضیح خواسته‌اند.

محمدرضا تابش نیز پیگیر ماجرای دستگیری خبرنگاران است و نامه خانواده بازداشت‌شدگان را به علی لاریجانی، رییس مجلس رسانده: «خانواده‌های این افراد هم در نامه‌ای مراتب انتقادشان به بازداشت فرزندانشان را مطرح کرده و به ‏موارد مختلفی اشاره داشته و همه ماجرا را برای مسوولان تشریح کرده‌اند. این نامه را چند روز پیش به دست علی لاریجانی، رییس مجلس و به آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه‌قضاییه رسانده‌ام و دوبار درباره این موضوع با آقای دکتر لاریجانی صحبت کرده‌ام. آیت‌الله لاریجانی هم در دیداری که با ایشان داشتم از این روند ابراز تاسف کردند و وعده پیگیری دادند.»در همین حال مادر سلیمان محمدی، دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار از وضعیت سلامت فرزندش اظهار نگرانی کرده: «او به تازگی دیسک کمرش را عمل کرده و در تماس‌های تلفنی مدام از درد کمرش می‌گوید و اینکه درد کمر به پای راستش زده. او باید مدام مسکن مصرف کند و تحت مراقبت باشد. پرونده پزشکی او نیز تحویل قاضی پرونده شده و خواستار توجه مسوولان هستیم.»دیگر خانواده‌هایی که بامداد روز گذشته راهی دادستانی شده‌اند هم نگران‌اند و پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌اند. با وجود تمام این دغدغه‌ها مسوول امور فرهنگی وزارت اطلاعات در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ابعاد بازداشت روزنامه‌نگاران گزارش داد. سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت به ایسنا گفته که در این جلسه مسوول امور فرهنگی وزارت اطلاعات، گزارش کاملی از برنامه‌ریزی دشمن به‌ویژه بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس در زمینه وابستگی فعالان رسانه‌ای ارایه کرد و گفت که آنها برنامه دارند تا با فعال‌سازی رسانه‌ای نیروهای وابسته به خودشان توطئه‌ها و فتنه‌هایی را مدیریت کنند. پس از گزارش مسوول امور فرهنگی وزارت اطلاعات اعضای کمیسیون نیز دیدگاه‌های خود را در این‌باره مطرح کردند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا