یزدفردا :فولاد ارفع اردکان با حضور رییس جمهور افتتاح شد .

فولاد ارفع  یکی از واحدهای بزرگ تولید فولاد در کشور به شمار می‌رود و ظرفیت تولید سالانه 800هزار تن شمش فولاد و 800هزار تن آهن اسفنجی را داراست.

برای بهره‌برداری از این واحد بزرگ فولاد استان یزد، 457 میلیارد تومان هزینه شده است وبا راه اندازی آن حداقل هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

رییس جمهور در مراسم افتتاح فولاد ارفع اردکان اظهار داشت :امروز ساختن ایران ماموریت الهی ماست و باید مشق 76 ایرانی باشد امروز ایران را باید به عنوان پشتوانه عدالت در دنیا ساخت

 ساختن ایران اسلامی باید مشق روزمره 76 میلیون ایرانی،‌ ملتی که دارای مکتب‌، آرمان و پیام است، بشود.وی افزود: امروز باید ایران را به پشتوانه حقانیت مکتب، آرمان‌های ملت و اسلام ناب محمدی (ص) بسازیم.

وی افزود:ساخت ایران باید متکی به استعداد های طبیعی و اندیشه مردم ایران باشدواز آنروز که تصمیم گرفتیم خودمان باشیم و خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم سرعت پیشرفت ایران بالا رفت و عظیم ترین کارها توسط متخصصان ایرانی انجام شد .

 

احمدی نژاد بر ساخت ایران متکی بر استعدادهای طبیعی و اندیشه ملت ایران تاکید کرد و افزود: تا زمانی که می‌خواستیم تقلید کنیم، ساخت یک کارخانه فولاد در کشورمان هشت سال طول می‌کشید اما از زمانی که تصمیم گرفتیم خودمان باشیم در مدت زمان بسیار کم و حتی در برخی موارد شش ماهه این کار انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: زمانی که جوانان ما می‌خواستند خطی بر روی کاغذ بکشند، باید چشمشان به طرح‌های بیگانه بود اما از زمانی که تصمیم گرفتیم خودمان باشیم، جوانان ایران زمین، پیچیده‌ترین طراحی‌های صنعتی را با تخصص و همت خود انجام می‌دهند و امروز شاهد احداث و راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ کشاورزی،‌ سدهای عظیم، نیروگاه‌های بزرگ و ... هستیم.

 

وی با اشاره به اعزام موجود زنده به فضا و بازگشتن زنده این موجود خاطرنشان کرد: این موفقیت‌،‌ قله عظیم علمی برای ملت ایران بود و این مهم زمانی محقق شد که تصمیم گرفتیم،‌ بر روی پای خودمان بایستیم.

 

احمدی نژاد تصریح کرد: برای رسیدن به قله‌های بلند افتخار و پیشرفت، راه‌های بسیاری وجود دارد و تنها راه این نیست که چشم به بیگانگان داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: وزارت علوم امروز باید تلاش کند تا همین قنات که نماد استان یزد است را تئوریزه کند و در دانشگاه‌ها تدریس کند تا جوانان به خودباوری و تفکر در اندیشه‌های گذشتگان خود بپردازند.

 

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امروز قطار ساختن ایران اسلامی باید حرکتی سریع‌تر را آغاز کند زیرا لیاقت و توان آن را دارد و آرزوی امام راحل نیز، ساختن ایران اسلامی بود.

 

وی تاکید کرد: ایران باید با منابعی نظیر آرمان ملت، اندیشه‌ها، ظرفیت‌ها و نعمات خدادادی ساخته شود.

 

احمدی نژاد تصریح کرد: همه باید به این باور برسند که اگر ملتی تصمیم گرفت زیر پرچم اسلام و تحت لوای روحبخش پیامبر اسلام (ص) حرکت کند، در زندگی عادی نیز موفق خواهد بود.

رییس جمهور ظرفیت معادن ده برابر ظرفیت اعلام شده است وبرای استان یزد نیز دربرنامه دولت تدوین شده است که یکی از قطب های صنعتی کشور شود و شاخص ترین خصوصیت  یزد هم مشارکت بخش خصوصی در صنعت است .

رییس جمهور در ادامه قول مساعد داد که همه گونه همکاری در این زمینه انجام شود

د حاشیه این مراسم جعفری معاون وزیر صنایع در گفتگو با خبرنگاریزدفردا ضمن تقدیر از فلاح زاده استاندار یزد گفت: توسعه صنعت فولاد با توجه به استعداد های انسانی موجود در آینده نزدیک در حال تحقق است وضمنا با مساعدت رییس جمهور گسترش کارخانه های فولاد و تکمیل ترتیبی کارخانه ها در دستور کار استان یزد قرار خواهد گرفت و

مشروح گزارش افتتاح فولاد ارفع و همچنین گفتگوی اختصاصی خبرنگار یزدفردا با معاون وزیر صنایع  متعاقبا منتشر خواهد شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا