نایب رئیس مجلس شورای اسلامی : برخی فکر می‌کردند در این روزها باید یکسری از حرکت های خیابانی را تجربه کنیم ولی نه تنها این را تجربه نمی کنند بلکه مردم یک آرامش و تحمل سختی تحریم که ناشی از سو مدیریت‌ها است را از خود نشان دادند و این در حالیست که ما می توانستیم بهتر از این کشور را اداره کنیم.

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

ابوترابی: بهتر می توانستیم کشور را اداره کنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی در آستانه تولد دیگری قرار دارد که تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ اقتصادی است و تحریم‌ها راه را برای این تولد در کوتاه ترین زمان همواره کرد.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، امروز در همایش بررسی نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه و رونمایی از سند راهبردی توسعه صنعت شیشه کشور که در آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی در طول عمر اقتدارآفرینش در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی که سه دهه و اندی از آن می گذرد، چندین تولد را تجربه کرده است.

 

وی اضافه کرد: در تولد نخست، با فروپاشی نظام وابسته دیکتاتوری شاهنشاهی، یک قدرت سیاسی مبتنی بر آموزه های دینی و استوار بر اراده ملی تولد یافت که به سرعت دوران بلوغ و رشد خود را سپری کرد و امروز بدون تردید به یک قدرت بزرگ سیاسی موثر در صحنه جهانی و بین المللی و منشا تحولات بنیادی در منطقه است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تولد دوم، تولد نظامی مقتدر با سطح بالای امنیت بود که این موضوع دستاورد هشت سال دفاع مقدس است به طوری که روسای جمهور چند دوره اخیر آمریکا همواره اظهار داشتند، گزینه های مختلف برای برخورد با ایران روی میز ماست و همواره از زبان تهدید نظامی سخن گفتند ولی عجز خود و اقتدار ایران را ترسیم کردند و هیچگاه جسارت استفاده از این ابزار را نداشتند که قدرت دفاعی ایران عامل بازدارنده این امر بود.

 

وی ادامه داد: پیشرفت علمی ایران اسلامی تولد دیگری بود که این نیز از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است و امروز ایران اسلامی به رشد و حرکت سریع علمی در رشته های گوناگون دست پیدا کرده است و شاخص ها، آمارها و تحولات علمی در کشور بیانگر این رشد علمی است.

 

ابوترابی تصریح کرد: روحانیت شیعه افتخار دارد که در دوران مدیریتش چنین تحول علمی در همه عرصه های علوم کشور پدیده آمده است و این ثمره حضور علم و دین در هرم مدیریت کشور است که اگر این موضوع نبود، قطع یقین انقلاب عظیم علمی رخ نمی داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تبدیل دانش به فناوری افزود: تبدیل دانش به فناوری کاری بسیار بزرگتر از تولید علم است و تسهیل کردن این امر بر دوش پارک‌های علم و فناوری است و از این رو پارک های علم و فناوری در کنار دانشگاه شکل گرفته است.

 

وی گفت: ایران اسلامی در آستانه تولد دیگری قرار دارد که تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ اقتصادی است و همانطور که دفاع مقدس نقش محوری در تولد جمهوری اسلامی مقتدر از نظر سیاسی، دفاعی و علمی ایفا کرد، امروز تحریم های سنگین آمریکا و غرب که بدون تردید اگر چین را هدف قرار می داد، بدون تردید تسلیم می شد و چرخ های ماشین صنعت چین متوقف شده و یا با آسیب، مشکلات سیاسی و اقتصادی انبوه مواجه می شد، این تحریم ها راه را برای تولدی دیگر در کوتاه ترین زمان همواره کرده است.

 

وی یادآور شد: البته ما نگران هستیم که آمریکا نقشه راه خود را تغییر دهد زیرا آنها به سرعت آثار تصمیمات خود را می بینند و شاهد هستند که رابطه بودجه با نفت در حال قطع شدن است و از ظرفیت های ایران برای رسیدن به این جایگاه مطلع هستند.

 

ابوترابی ادامه داد: ایران اسلامی در هر حوزه ای به دلیلی دارای مزیت است و بسیاری از ذخایری که در اختیار ما قرار دارد فرصت برای ما خلق کرده است و این ظرفیت ها در کنار خیل عظیم دانش آموختگان آماده کار، یک نظام سیاسی مستقل با یک رهبری متعهد، مقتدر و با اراده و بی باک در برابر تهدیدهای استکبار جهانی و یک ملت آگاه است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ملت ما در این تحریم یکبار دیگر رشد سیاسی و اقتصادی خود را به نمایش گذاشتند؛ برخی فکر می‌کردند در این روزها باید یکسری از حرکت های خیابانی را تجربه کنیم ولی نه تنها این را تجربه نمی کنند بلکه مردم یک آرامش و تحمل سختی تحریم که ناشی از سو مدیریت‌ها است را از خود نشان دادند و این در حالیست که ما می توانستیم بهتر از این کشور را اداره کنیم.

 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت صنعت شیشه در کشور گفت: در این شرایط نقش شیشه در اقتصاد کشور معنا می یابد و ما باید در آینده نزدیکی سند توسعه تدوین شده را اجرایی ببینیم و یکی از مشکلات در صنعت شیشه قیمت تمام شده بالای مواد اولیه است چراکه بهره وری پایین است.

 

ابوترابی یادآور شد: امیدواریم قزوین با ظرفیت های فروانی که دارد و در صنعت شیشه نیز ۷۵۰ هزار تن تولید دارد، بیش از پیش از این ظرفیت ها استفاده کند و میزان تولید و مصرف شیشه افزایش یابد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا