یزدفردا:هميشه وجود نيروي انساني فعال در هر سازماني موجب رشد و شكوفايي آن سازمان مي شود. درسالهای اخیر با توجه به نیاز مدیران نهادها، سازمان ها، ادارات، شرکت ها و کارخانجات به نظارت و مدیریت تردد نیروهای کاری و درضمن ارتباط مستقیم ساعت کاری کارکنان با دستمزد دریافتی، توجه به اين موضوع بيش از پيش بيشتر شده است و تمامي مديران سازمان ها به دنبال روش و سيستمي هستند كه بتوانند به بررسي مستقيم كارمندان و ورورد خروج آنها بپردازند. با پیشرفت روزافزون در حوزه فناوری اطلاعات، سامانه های جدید با فناوری نوین تجهیز گردیده و روانه بازار شدند. كشور ما نيز از اين امر مستثنا نبوده و كارشناسان اين حوزه سعي بر توليد و طراحي محصولاتي در اين حوزه بوده اند در همين راستا شركت پیشگامان عصرارتباطات به طراحي سامانه حضور و غیاب پرداخته و هم اكنون نيز مورد استفاده سازمان ها و ستادهاي مختلف قرار گرفته است. با توجه به شعار امسال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصرارتباطات با تکیه بر دانش بومی و بکارگیری متخصصان داخلی و با تلاش های مستمر و شبانه روزی، موفق به ارائه سامانه حضور و غیاب شد.

مزاياي كاربرد سامانه

این دستگاه با توجه به شاخصه های سخت افزاری و دانش طراحی بومی بکار رفته در تولید سخت افزار و نرم افزار آن، تمامی نیازهای یک سازمان در خصوص تردد کارکنان را برآورده می كند.

سفارشی سازی با توجه به نیاز سازمانها و رفع عیوب احتمالی برای کاربران به سهولت صورت می گیرد و بازار داخلی کشور از استفاده موارد مشابه خارجی که هزینه های  قابل توجهی را به سازمان ها تحمیل می نمایند، بی نیاز می سازد در حالیکه این دستگاه کاملا بومی تمامی امکانات و قابلیتهای موارد مشابه خارجی را نیز فراهم می سازد. در کنار تمامی خصوصیات ذکر شده در مورد این دستگاه می توان به امکان توسعه و تعمیم این سامانه جهت بکارگیری در کاربریهای مختلف نظیر کنترل تردد خودرو، مدیریت هوشمند تردد و ... نیز اشاره كرد.

 

امروزه با طراحي اينگونه سامانه سیر تکاملی سامانه حضور و غیاب که با نام ساعت حضور و غیاب نیز شناخته می شود از سیستم شناسایی از طریق بارکد و کارت الکترومغناطیسی به کارت هوشمند RFID و اخیرا شناسایی از طریق شاخص های بیومتریکی، ارتقاء پیدا کرده است. همچنين با افزوده شدن شاخص های بیومتریکی(که از شاخص ترین و متداولترین آنها می توان از اثر انگشت نام برد) بعنوان روش شناسایی افراد، احتمال سوء استفاده، تقریبا منتفی می گردد.

از ديگر مزاياي اين سامانه اين است كه علاوه بر کاهش احتمال سوء استفاده این سامانه با امکان محاسبه خودکار مرخصی و مأموریت پرسنل طبق شیفت های مختلف کاری تعریف شده، از خطاهای حاصل از محاسبات دستی جلوگیری می کند. بعلاوه این سامانه امکان مرتبط شدن با سامانه های حقوق و دستمزد و ارائه میزان کارکرد، تاخیر، غیب، مرخصی و اضافه کار را نیز دارد.

طراحی و ساخت

تمامی مراحل طراحی، آماده سازی و تولید این محصول توسط متخصصان داخلی شرکت به انجام رسیده است و به همین دلیل توسعه و سفارشی سازی سامانه به سهولت می تواند صورت گیرد. قاب دستگاه از جنس مقاوم و طراحی کاملا مهندسی برخوردار است.تمامی کلیدهای کاربردی دستگاه مطابق با نیاز کاربران بومی طراحی و تعبیه گردیده است. به لطف طراحی بلوک بندی شده دستگاه، دسترسی به قسمتهای مختلف دستگاه از قبیل اثرانگشت و کارتخوان به راحتی صورت می گیرد. منبع تغذیه دستگاه داخل دستگاه قرار گرفته و مصرف کننده را از استفاده از مبدل برق خارجی بی نیاز می کند.

هزینه و قیمت تمام شده این دستگاه به لحاظ قابلیت های سخت افزاری قابل قبول این سیستم نظیر صفحه نمایش تمام رنگی، بسیار مناسب و مقرون بصرفه می باشد.

رابط ها و درگاه های خروجی دستگاه

درگاه های ارتباطی این دستگاه شامل خروجی های RS232/485 ، TCP/IP(شبکه)، در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته است و در صورت نیاز به اتصال در شبکه بیسیم Wi-Fi امکان استفاده از مبدل مربوطه نیز وجود دارد. قرار گرفتن یک درگاه خروجی USB در سمت چپ دستگاه، امکان بروزرسانی نرم افزار دستگاه و تخلیه اطلاعات را بر روی حافظه جانبی فلش مموری به راحتی فراهم می آورد.

 

صفحه نمایش و سخت افزار

این سامانه از صفحه نمایش گرافیکی رنگی 4.3 اینچی با تفکیک پذیری 480 در 272 پیکسل بهره می برد که از کیفیت و تفکیک پذیری قابل قبولی برخوردار است و به نوعی این دستگاه را در مقایسه با دستگاه های هم رده خود، منحصر بفرد می سازد.

به لطف قرار گرفتن پردازنده پرقدرت ARM  در دل این دستگاه، مشکلی از بابت پردازش گرافیکی و عملیاتی وجود ندارد. حسگر اثرانگشت نیز با تفکیک پذیری 500 DPI ، محافظ ضدخش، پردازنده 400 مگاهرتزی و تشخیص و ثبت اثرانگشت در حداکثر800 میلی ثانیه نگرانی بابت تشخیص صحیح و سریع هنگام ثبت تردد وجود نخواهد داشت.

سایر امکانات

این دستگاه همچينين با بهره بردن از یو پی اس داخلی با ظرفیت 2700 میلی آمپرساعت، تغذیه مورد نیاز دستگاه را بمدت 24ساعت در حالت آماده باش و به مدت 3ساعت در حالت عملکرد مداوم، تامین می کند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا