یزدفردا :محمدصالح جوکارنماینده مردم شریف یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیده هفته بسیج پیامی صادر کرد .
به گزارش یزدفردا متن کامل پیام جوکار نماینده یزد و صدوق که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته به شرح زیر می باشد :

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری« اساس کار و شاکله بسیج ، آن نیروی ایمان و مساله فرهنگی است.»

بسیج تنها یک واژه ی ساده و سطحی فرهنگنامه ای نیست بلکه دریایی از معانی ارزشی است و خود واژه ای فرهنگ ساز است، فرهنگی که هشت سال حماسه آفرینی مردان مرد این دیار را در سایه سار« توحید و ولایت » برای آیندگان به یادگار گذاشت.

بسیج مفهومی والا، همراه با معنویت و عشق ، نشانی از ولایتمداری ، راست قامتی ، تلاش ، کوشش و بصیرت است. بسیج
واژه ای است که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام(ره) فرمود: در دنیا افتخار دارم که خود بسیجیم.

«بسیج مدرسه عشق»است که بزرگ آموزگار آن سید و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت امام حسین(ع) درس آزادی ، آزادگی ، جهاد و شهادت را به همه آزاد مردان دنیا در تمام عصرها و نسل ها آموخت.

بسیج مکتبی است که در آن آموزگاران عشق، دلبری و دلدادگی را به جویندگان حقیقت و پیوندگان طریقت با ترنم
آموزه های وحیانی می آموزند و با جام ولایت از چشمه ی کوثری ، جرعه جرعه بر جان تشنگان کوی معرفت و شیفتگان وادی توحید می نوشند و پویندگان وادی ایمن« صلابت و عطوفت» و« شور و شعور» را با هم و یکجا می آموزند تا بتوانند صلاح و سلاح را بجا و مناسب به کار گیرند.

اگر آن روزها ، حماسه سازان عرصه ی ایثار یعنی بسیجیان دریادل، بر سردشمنان دین و ایمان و کج اندیشان کوردل، آتش قهر فرو می ریختند تا عزت و آزادگی را برای ملت و همه مستضعفان  و آزادیخواهان عالم و ذلت و زبونی را برای دشمنان این ملک و مملکت به ارمغان آوردند اینک میادینی به مراتب وسیع تر با کرانه های نادیدنی از نیرنگ و وسوسه توسط همان معاندان و وسوسه گران گسترده شده است تا به زعم خویش در این وادی خوف و خطر، بسیج و بسیجی و فرهنگ برخاسته از آن را به آوردگاهی دیگر فراخوانند، لذا غفلت بزرگی است اگر بسیج، دفاع از اسلام و میهن اسلامی را تمام شده تلقی نماید.

هفته بسیج فرصت مغتنمی است تا یادگاران دوران دفاع مقدس، تجارب گران سنگ و فرهنگ بسیجی و راز و رمز مقاومت و پیروزی و راه سعادت و رستگاری را به همگان به خصوص نسل جوان و امیدهای آینده این کشور منتقل نمایند.

بدین مناسبت با گرامیداشت یاد و خاطره همه ی ایثارگران و احترام به شهیدان، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده معظم ایشان، فرا رسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان غیرتمند کشور اسلامی ، مردم ولایت مدار یزد تبریک می گویم، عزت و عظمت اسلام و مسلمین و همه بسیجیان عزیز را در پرتو عنایات امام عصر ارواحنا فدا و تدابیر داهیانه ی رهبری معظم انقلاب  حفظه الله تعالی  از خداوند قادر متعال مسألت می نمایم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا