یزدفردا:جلسه هماهنگی اساتید رشته های تجمیع روانشناسی با مدیر گروه استان در دانشگاه پیام نور میبد پیرامون راهکارهای رفع مسائل و مشکلات دانشجویان رشته های روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میبد در این جلسه به ارائه اطلاعات کلی از وضعیت موجود رشته های روانشناسی و علوم تربیتی، آمار دانشجویان و امکانات آزمایشگاهی فراهم شده برای دانشجویان این رشته ها پرداختند.

 "رضا رشیدی" افزود: رشته های روانشناسی و علوم تربیتی از جمله رشته های با سابقه پیام نور میبد است و تعداد قابل توجهی از دانشجویان مرکز در این رشته ها مشغول به تحصیل اند، لذا لزوم هماهنگی و برنامه ریزی جهت برگزاری مناسب کلاس ها، دوره های کارآموزی، آزمایشگاهها و سایر مسائل مرتبط با این رشته در اولویت کار مسئولین مرکز می باشد و برگزاری این جلسه نیز در همین راستا انجام شده است.

وی گفت: عدم وجود هئیت علمی با گرایش مرتبط با رشته های روانشناسی و علوم تربیتی در مرکز، انتخاب واحد دانشجویان، قدیمی بودن بعضی از منابع درسی، نحوه حضور دانشجویان در مراکز مشاوره و مدارس جهت درس کارآموزی و پروژه از جمله مهمترین مسائل مطرح شده توسط اساتید بود که راهکارهای رفع آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر علوی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد نیز در این جلسه به هدف تشکیل رشته های علوم تربیتی و روانشناسی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و ایجاد انگیزه برای دانشجویان جهت تحصیل در این رشته ها بخصوص در دانشگاههای پیام نور را از جمله اصلی ترین وظایف اساتید در کنار بالا بردن سطح علمی و فرهنگی آنها اعلام کرد. همچنین راهکارها و پیشنهادهائی در جهت رفع مشکلات طبق تجربه های قبلی خود در سایر مراکز ارائه نمود.

گفتنی است: درپایان جلسه دکتر کمالی مدیر گروه استان ضمن تشکر از برپائی این جلسه توسط مسئولین مرکز، به بیان توضیحاتی در مورد نحوه جذب اعضای هیئت علمی، تعیین منابع درسی و برگزاری دوره های کارورزی در پیام نور پرداخت و به سوالات مطرح شده از طرف اساتید پاسخ گفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا