گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد یزد با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ، دهقان مشاور استاندار ، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه ، سید حسین فرمی باف رئیس ستاد شاهد و ایثارگر واحد یزد ، چند تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه و با استقبال خوب دانشجویان در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی دکتر علی سلطانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این همایش سید حسین فرمی باف رئیس ستاد شاهد و ایثارگر واحد یزد ضمن خوشامدگویی در سخنان خود گفت : این جلسات سالیانه به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص ارتقای سطح فکری و علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر ، بررسی و رفع مشکلات و موانع آموزش ، بیان نقطه نظرات دانشجویان ، اطلاع از فعالیتها و خدمات رسانی و همکاری دانشگاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در قبال این دانشجویان و خانواده های آنها می باشد

وی افزود : بحمدا... از سال گذشته زمینه و فرصتهای بسیار خوبی برای قشر شاهد و ایثارگر در دانشگاه ایجاد شده که دانشجویان با آرامش و بدون هیچ دغدغه ای ادامه تحصیل بدهند و اولویت اصلی این واحد ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر میباشد.

وی ادامه داد : از نظر کمی آمار دانشجویان ورودی امسال طبق نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است ، البته آنچه که برای ما مهم است رشد کیفی است و امیدواریم تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر در راس هرم تحصیلی (ممتاز) در بین تمام دانشگاههای کشور قرار گیرند.

سید حسین فرمی باف در پایان خطاب به دانشجویان گفت : خوشبختانه نشان دادید که در مسیری قرار دارید که راه خود را شناختید و تا پایان ، این مسیر را با جدیت ادامه بدهید تا یک عنصر مفیدی برای نظام و کشور باشید.

وی خاطر نشان کرد : ما هرچه داریم از برکت خون شهداست و ادامه راه پدران و شهدا و مجاهدت ایثارگری ها، کار علمی است ، سنگر امروز شما دانشگا هست و باید در این مسیر با کسب علم و دانش به قله های ترقی دست یابید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین زارع معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان دانشگاه در برگزاری این همایش و خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت :بحمد ا .. در جلسه امروز زمینه ای برای پیشرفت و بهبود وضعیت تحصیلی ، کیفیت آموزش برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد شد و بر تقویت بنیه علمی این دانشجویان تأکید و تشکیل هسته های علمی و پژوهشی در دانشگاه و عضو گیری و همکاری دانشجویان این ستاد را در این هسته های علمی و پژوهشی ضروری دانست.

وی افزود : در دانشگاه باید فرزندان شهدا و ایثارگران سرشان را بالا بگیرند و با افتخار عنوان کنند که فرزند شهید هستند چرا که پدران شما روزی که نیاز به حضور نظامی بود به بهترین وجه انجام وظیفه کردند و همه ما در قبال خون مطهر شهدا و ایثار و جانفشانی ایثارگران مدیون هستیم و امیدوارم مسئولین دانشگاه ضمن ارتباط قوی و مستمر با دانشجویان شاهد و ایثارگر مشکلات آموزشی ، عاطفی و روانی آنان را شناسایی و با مشاوره منطقی و همدلی برطرف کنند.

حجت الاسلام زارع خاطر نشان کرد : فرزندان شاهد و ایثارگر اهتمام و جدیت خود را در تحصیل علم و دانش داشته باشند و به عنوان گنجینه های ارزشمند ادامه دهنده راه پدرانشان باشند.

همچنین در این مراسم عماد از مسئولین بنیاد شهید و ایثارگران به بیان پاره ای خدمات دانشجویی به دانشجویان شهید و ایثارگر از جمله پرداخت شهریه ، نقل و انتقالات ، برگزاری کلاسهای تقویتی ، بحث طرح استاد و مشاور ، تسهیلات و به تبیین بخشنامه های موجود درباره روند تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر پرداخت.

در این همایش قریب به 250 دانشجوی شاهد و ایثارگر ، در محیطی صمیمی مسائل و مشکلات خودشان را در قالب پرسش و پاسخ مطرح کردند و مسئولان به آنها پاسخ دادند و در پایان این نشست با جمعبندی مطالب و تبیین برنامه ها و راهکارهای لازم مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم بذکر است در این مراسم از 70 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی یزد حائز معدل بالا و ممتاز با اهدای جوایز و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا