مراسم یازدهمین سالگرد تدفین 8 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد به همت بسیج دانشجویی امام رضا(ع) این دانشگاه و با سخنرانی سید احمد عبودتیان جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء و با حضور دانشجویان ، اساتید ، جمعی از مسئولین دانشگاه و مردم شهید پرور در مسجد شهید صدوقی واحد یزد برگزار شد.

 اولین روز این مراسم معنوی شب سه شنبه 16 آبان 91 با قرائت زیارت عاشورا ، مداحی و سخنرانی ، پخش کلیپ از ورود و تدفین شهدا در واحد یزد ، برپایی نمایشگاه عکس دوران دفاع مقدس ، نمایشگاه کتاب در جوار معراج شهدای گمنام دانشگاه همراه بود .

در این مراسم سید احمد عبودتیان جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء کشور ضمن یاد و گرامیداشت 8 شهید گمنان و 9 شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و 4 هزار شهید استان گفت : امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ، پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی ، عزت و آرامش کشور مرهون خون شهداء و همچنین شهدای گمنامی است که واحد یزد میزبان آنها است .

وی در ادامه سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه را فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن روحیه خود باوری بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: اگر این نسل و نسل هایی که جنگ را ندیده اند ، از آنچه بر کشورشان گذشته بی اطلاع باشند و با فرهنگ انقلابشان پیوند نخورند یقیناً استحاله فرهنگی ، آنها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که منافع ابرقدرتشان اقتضا میکند.

وی افزود : در جنگی که نا خواسته بر ما تحمیل شد صدام به تنهایی با ما درگیر نبود بلکه از یک سو غربی ها به رهبری آمریکا و از سویی دیگر شیوخ و اعراب منطقه با ما در گیر بودند و از هر جهت کمک به عراق می کردند اما مقابل این مجموعه سازماندهی شده ، توکل بر خدا، ایمان و ولایت پذیری ملت ایران ، پیروزی در دوران دفاع مقدس را باعث شد و ما در اوایل جنگ استراتژدی نظامی نداشتیم ولی رهبری امام (ره ) در راس بود ، امام در کسوت روحانیت و سلوک عرفانی و در صحنه جنگ و رشادت یک ابر مرد بود که همه محاسبات دشمن را به هم ریخت.

سید احمد عبودتیان ادامه داد: ایران و عراق اختلافات مرزی داشتند ولی این اختلافات علت شروع جنگ نبود ، بهانه اصلی برای جنگ پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه بود تا انقلاب نوپای ایران را نابود کنند ، عراق در آغاز حمله به ایران در بهترین شرایط سیاسی و نظامی قرار داشت ، در حالی که ما آماده دفاع از خود نبودیم همه عربهای منطقه جز سوریه از صدام حمایت می کردند.

وی در ادامه درباره هویت و فلسفه وجودی شهدا سخن گفت و افزود : این شهدای گمنام برکت هستند و حیات آنها حیات آسمانی بوده است . وی در پایان خاطر نشان کرد: در عرصه جنگ نرم دشمن که مرز جغرافیایی آن مشخص نیست و در بعد رسانه ، اینترنت ، شبکه ها و کانال های مختلف ، دامن زدن به جنگ های قومی و قبیله ای در استانها و فضایی که در سیستم خود ما ایجاد کرده اند نباید بی تفاوت بود و وظیفه داریم که در برابر حرکات و فعالیت های دشمن هوشیار بوده و مطیع امر رهبرمان باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا