یزدفردا »هرچند که مراسم بدون دعوت از رسانه ها و یزدفردا بود اما صادر کنندگان حقی فراتر از توجه دارند که متاسفانه متولیان تجلیل از صادر کنندگان را تنها به برگزاری مراسم تعبیر نموده اند !!! به هر حال خبر را برحسب وظیفه انعکاس می دهیم به امید روزی که در مراسم تجلیل ها نام و رسم تجلیل شوندگان هم مورد توجه مدیران دولتی قرار بگیرد و واقعا تجلیل شوندگان تجلیل و معرفی شوند !!!!!

یزدفردا »هرچند که مراسم بدون دعوت از رسانه ها و یزدفردا بود اما صادر کنندگان حقی فراتر از توجه دارند که متاسفانه متولیان تجلیل از صادر کنندگان را تنها به برگزاری مراسم تعبیر نموده اند بدون توجه به این نکته که در صورت برنامه ریزی صحیح دراینگونه مراسم ها بهترین های بخش صادرات باید به جامعه و دنیا معرفی شوند و ما که دعوت نبودیم و از خبر ی که پس از چند روز از برگزاری مراسم توسط روابط عمومی سازمان منتشر شده است نتوانستیم 20 صادرکننده نمونه استانمان را بشناسیم و یا حداقل بدانیم که کدام صنعت گر استان توانسته در بازارهای جهانی با دیگر کشورها رقابت کند .

به هر حال خبر را برحسب وظیفه انعکاس می دهیم به امید روزی که در مراسم تجلیل ها نام و رسم تجلیل شوندگان هم مورد توجه مدیران دولتی قرار بگیرد و واقعا تجلیل شوندگان تجلیل و معرفی شوند !!!!!

 

از 20 نفر از صادرکنندگان برتر یزدی درروز ملی صادرات تجلیل شد

در همایش روز ملی صادرات که در محل هتل مشیرالممالک یزد برگزارشد فلاح زاده استاندار / یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی / بابایی معاون برنامه ریزی استاندار و جمعی از مسئولان حضورداشتند

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد ، امانت نماینده صادرکنندگان یزدی از مسئولان خواست باتوجه به اینکه استان یزد در زمینه صادرات دارای رتبه های خوبی است نسبت به رفع مشکلات و نبود زیر ساختها اقدام کنند.

امانت عمده مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان در یزد را نبودوسایل حمل و نقل منلاسب بویژه در بخش جاده ای دانست و افزود : پیش بینی می شود دراستان یزد درحدود 14 میلیون تن کالای صادراتی داشته باشیم که باید از طریق حمل و نقل جاده ای صادر شود و این مقدارکالا دراستان یزد به 7 هزارو 800دستگاه  کامیون نیازداردکه الان دراستان درحدود 5 هزارو200 دستگاه کامیون در حال کار هستندکه فقط نیاز روزانه صادراتی ما حدود 4 هزارتن کالابرای فرستادن ازطریق حمل و نقل جاده ای است.

استان یزد رتبه هشتم صادرات کشوری را به خود اختصاص داده است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان با اعلام این خبرگفت : علی رغم اینکه جمعیت استان یزد نسبت به استان های دارنده رتبه های صادراتی کمتر است  و دارای شرایط کویری است و شاید اصلا مستعد صادرات نباشد ولی با تلاش شما تلاش گران این استان جز استان هایی است که رتبه هشتم در صادرات را کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد، محمدمهدی زارع در ادامه گفت : خوشبختانه در چند روز اخیر خبر از موافقت با ایجاد شعبه ی صندوق ضمانت صادرات در استان  یزد به ماداده شده است که باراه اندازی این صندوق جایگاه استان یزد در بخش صادراتی به پنجم یا ششم کشور هم خواهد رسید .

وی در ادامه افزود : صادرات در استان یزد چندسالی است رشد چشمگیری داشته است و هرسال نسبت به سال قبل رشد افزون تری داشته تا آنجاکه درسال قبل 6 هزارو 400 تن صادرات وزنی داشته ایم که درمقایسه با سال قبل به لحاظ وزنی 39 درصد و 32 درصدازلحاظ  ارزشی ما رشد در صادرات را شاهد بوده ایم . زارع در ادامه گفت : درشش ماهه ی نخست سال 1391 هم صادرات کالاهای ما 80 درصد از نظر وزنی و 29 درصد از نظر ارزشی رشد داشته است و آمار کالاهای صادراتی ما تا هم اکنون خبر از رشد افزایشی صادرات این کالاهادارد که ماامید داریم بازهم صادرات این کالاهاتاپایان سال افزایش بیشتری داشته باشدو وضع مادرصادرات بهتر هم شود.

رئیس  سازمان صنعت معدن و تجارت استان در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استانی در روز ملی صادرات  بااعلام این خبرگفت : عمده رشدصادراتی ما به خاطر شروع بکارآزمایشی واحدشیشه ی اردکان بوده که این واحد در زمان کارآزمایشی خود توانسته نظر کشورهای دیگررادرزمینه صادرات شیشه و خرید شیشه های مرغوب ساختمانی از ما را جلب کند .

 زارع در ادامه افزود : ماپیش بینی می کنیم که باشروع بکاررسمی این واحد تولیدات مابه قاره هاو کشورهای دیگر فرستاده شودو رشد صادرات ما چندین برابرشود.

 وی در ادامه افزود : البته تاکنون هم بیشترصادرات ما ازکمرگات دیگردرحال انجام است که این باعث می شودکمی در عددصادرات ماخلل واردشود.

وی در ادامه افزود : استان یزد نقطه ی شروع صادرات پایدارو ارزش افزوده است  و اگرمامشکلی نداشته باشیم جزاستان های پرتوان درزمینه صادرات خواهیم بود.

وی در ادامه در مورد تشکل های صادراتی استان هم افزود: درطول یکسال گذشته ما چندین جلسه موثرراباتشکل های صادراتی استان داشته ایم و توانسته ایم دراین جلسات مشکلات آنها را حل کرده و مشوق های سال 88 را تسویه کامل کنیم . و درکشور جز سازمان های برتر در زمینه پیگیری و حل مشکلات تشکل های صنعتی خود باشیم . زارع خاطرنشان کرد: ما دراستان یزد تشکل های صنعتی / معدنی و کشاورزی فعال را داریم .  

استاندار یزد :دریک سال گذشته روند مصرف و تولید به سمت کالاهای داخلی رفته است

استانداریزد در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر یزدی در روز ملی صادرات با اعلام این خبرگفت : خوشبختانه دریک سال گذشته نه تنها دراستان یزد بلکه در کل کشور از روند قاچاق کالاهای خارجی کاسته شده است  مردم و مصرف کنندگان به سمت تولید و مصرف کالاهای داخلی رفته اند.
، مهندس فلاح زاده در ادامه افزود : روز صادرات روزی است که ما دراین روز از تشکل های صادراتی برا ی زحماتی که کشیده اند تشکر کنیم .
 استانداریزد در ادامه گفت :  با حمایت بانکهااز تولیدکنندگان / تشکیل ستادصیانت ازتولید / ثبت قیمت ارز / مبارزه با قاچاق کالا و رفع خلاهای قانونی در بخش تولید می توان توان تولیدی و صادراتی استان را افزایش داد.

 در پایان مراسم هم از20 صادرکننده موفق   بخش های /فولاد / نساجی / کاشی ساختمانی / کانی های فلزی / موادشیمیایی پلیمری / برق الکترونیک / سنگ های ساختمانی / خشکبار و محصولات صیفی و گلخانه ای تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا