یکشنبه (۱۴ آبان) که این طرح به رئیس جمهور ارسال شده، بنابراین وی ۲۸ روز دیگر فرصت دارد تا در مجلس حضور یابد.

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

عضو هیات رئیسه مجلس، با قانونی خواندن طرح سوال از رئیس جمهور، یادآور شد: یکشنبه (۱۴ آبان) که این طرح به رئیس جمهور ارسال شده، بنابراین وی ۲۸ روز دیگر فرصت دارد تا در مجلس حضور یابد.

"علیر‌ضا منادی‌سپیدان" با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور ۷۶ امضا دارد، تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، یک‌چهارم نمایندگان مجلس باید پای طرح سوال از رئیس جمهور را امضا می‌کردند، که بر این مبنا حد نصاب برای اجرایی شدن این طرح ۷۲ امضا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه برخی از نمایندگان ادعا کرده‌اند که امضای خود را پس گرفته اما امضای آنها پای سوال بوده است، یادآور شد: پس از پایان وقت قانونی هر گونه کاهش امضا، تاثیری بر روند اجرای طرح سوال از رئیس جمهور ندارد.

"حقیقت پور" نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس نیز با تاکید بر اینکه ممکن است در جلسات آتی این کمیسیون موضوع سوال از رئیس جمهور مورد بحث قرار بگیرد، یاد آور شد: سوال از رئیس جمهور نباید حساسیت‌زا و تنش آفرین باشد بلکه باید بر اساس دوستی و تفاهم میان مجلس و دولت صورت بگیرد و به حاشیه رانده نشود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، سوال از رئیس جمهور، وزرا و استیضاح آنها حق نمایندگان مجلس خواند و تاکید کرد: رئیس جمهور خواستار پیاده‌ سازی قانون اساسی در کشور هستند و طرح سوال از وی هم جزیی از قانون است، بر این اساس نباید شرایط طرح سوال را به حاشیه برد و حساس کرد.

این مطالب در حالی از سوی هیات رئیسه و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود، که یک خبرگزاری وابسته به دستگاه های امنیتی در اخبار و گزارش خود ادعا کرده بود: در زمان اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، اسامی ۶ نماینده دیگر نیز در این طرح وجود داشت و طرح مذکور با ۷۶ امضا اعلام وصول شد در حالی که ۵ نفر از آنان طی نامه‌ای پیش از اعلام وصول امضایشان را پس گرفتند و یک نماینده نیز اصلاً امضا نکرده که نام وی در لیست امضا کنندگان طرح سؤال از احمدی‌نژاد وجود داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا