این اقدام عراق با اعمال فشارهای آمریکا صورت می گیرد. آمریکا ایران را متهم می کند که با استفاده از آسمان عراق، برای حمایت از حکومت سوریه، تسلیحات به این کشور منتقل می کند. با این حال مقامات واشنگتن تاکنون از ارائه هرگونه نشانه ای برای این اتهام خود ، خودداری کرده اند

یزدفردا :در لابلای خبرها تلاشی است از همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا که  مهمترین وخواندنی ترین  اخبار سرویس های مختلف خبری جراید،سایت ها و خبرگزاریهای ایران و جهان  را به صورت آن لاین انتخاب و تحت عنوان "درلابلای اخبار" بازنشر می دهند،امید می رود بتوانیم کوتاهترین راه  برای اطلاع از مهمترین اخبار روز استان ،ایران و جهان را در یزدفردا  برای  مخاطبان فردایی  ایجاد نماییم .

عراق برای بار دوم یک هواپیمای ایرانی را به زمین نشاند و بازرسی کرد     

پس از بازرسی مشخص شد این هواپیمای ایران هیچ مواد یا کالای ممنوعه یا تسلیحاتی حمل نمی کند لذا سازمان هواپیمایی عراق به این هوایپما اجازه داد تا پرواز خود را به سمت سوریه ادامه دهد.

عراق برای دومین بار ، یک فروند هواپیمای ایران را بازرسی کرد.

 

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، مقامات عراقی ضمن اجبار یک فروند هواپیمای باری ایران به فرود در بغداد، آن را بازرسی کرده است.

این هواپیمای باری ایران به مقصد دمشق، در حال عبور از آسمان عراق بود که با دستور مقامات بغداد، مجبور به فرود شد.

 

این هواپیما پس از فرود اجباری و بازرسی در عراق، توانست به مسیر خود به سمت سوریه ادامه دهد.

 

"ناصر البندر" رئیس سازمان هواپیمایی عراق با تایید این خبر به شبکه دولتی "العراقیه" گفت: هواپیمای باری ایران در فرودگاه بین المللی بغداد توسط کارشناسان عراقی ، مورد بازرسی قرار گرفت.

 

وی توضیح داد: پس از بازرسی مشخص شد این هواپیمای ایران هیچ مواد یا کالای ممنوعه یا تسلیحاتی حمل نمی کند لذا سازمان هواپیمایی عراق به این هوایپما اجازه داد تا پرواز خود را به سمت سوریه ادامه دهد.

 

به گزارش عصر ایران،این اقدام عراق با اعمال فشارهای آمریکا صورت می گیرد. آمریکا ایران را متهم می کند که با استفاده از هواپیما و آسمان عراق، برای حمایت از حکومت سوریه، تسلیحات به این کشور منتقل می کند. با این حال مقامات واشنگتن تاکنون از ارائه هرگونه نشانه ای برای این اتهام خود ، خودداری کرده اند.

 

قبل از این هم مقامات عراقی یک فروند هواپیمای ایرانی را به بهانه بازرسی، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بغداد کرده بودند.

سفیر ایران در بغداد نیز با انتقاد از این اقدام، تهدید کرده بود تهران دست به مقابله به مثل علیه هواپیماهای عراق خواهد زد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا