صدیقه علیشاهی  ، گفت:درمان ديابت بارداری به شدت بيماري بستگي دارد، بيمار بايد قند خود را با استفاده از دستگاه هاي خانگي كنترل قند خون و يا نوارهاي حساس به قند خون كنترل كند ضمن اینکه در درمان آن رژيم غذايي برنامه ريزي شده مي تواند كمك كننده باشد.

وی توصیه کرد: در رژيم غذايي مادران ديابتي از فيبر زياد استفاده شود و ورزش روزانه از قبیل پیاده روی و شنا  فراموش نشود ضمن اینکه باید مصرف شیرینیجات محدود شود.

وی ادامه داد: در رژيم غذايي این افراد بايد تعادل صحيحي ميان پروتئين، چربي و كربوهيدرات وجود داشته باشد همچنين ويتامين هاي لازم، مواد معدني و كالري لازم بايد تأمين شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: اصول حاكم بر رژيم غذايي ديابتي براي همه افراد مفيد است بنابراين اگر ديگر اعضای خانواده هم اين رژيم غذايي را رعايت كنند فرصتي فراهم شده است تا همه از يك تغذيه سالم تر بهره مند شوند.

علیشاهی افزود:مطالعات نشان مي دهند كه ورزش های سبك به بهبود توانايي بدن در سوزاندن گلوكز كمك كرده و سبب كاهش قند خون مي شود بنابراین 30 دقيقه فعاليت هوازي در روز، نظير پياده روي يا شنا، براي بسياري از زنان مبتلا به ديابت بارداری سودمند است ضمن اینکه براي آگاهي از ميزان فعاليت ورزشي مناسب و مفيد باید با پزشك مشورت شود.

این کارشناس مامایی هشدار داد: در صورتي كه قند خون با رژيم غذايي و ورزش كنترل نشود انسولين تزريقي تجويز می شود به طوری که حدود 15 درصد زنان مبتلا به ديابت بارداری به انسولين نياز پيدا مي كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا