م. ر – کارشناس علوم سیاسی / شهر طبس که در طی شش سال فعالیت شورای دور سوم حضور 5 شهردار را در سیستم مدیریت شهری خود مشاهده می کند در حالی خود را درگیر معضلات و مشکلات متعدد می بیند که وکلای مردم در شورای شهر سوم آنگونه که باید نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

وارده به یزدفردا/ م. ر – کارشناس علوم سیاسی - شهری با مشکلات و معضلات متعدد در بخش های مختلف عمرانی و خدماتی حکایت شهر طبس است در حالیکه خروجی جلسات شورا مشکلی را از این شهر حل نمی کند و شورای شهر در طی نزدیک به شش سال گذشته فاقد استراتژی و راهبری خاص برای توسعه شهر طبس بوده است.

شهر طبس که در طی شش سال فعالیت شورای دور سوم حضور 5 شهردار را در سیستم مدیریت شهری خود مشاهده می کند در حالی خود را درگیر معضلات و مشکلات متعدد می بیند که وکلای مردم در شورای شهر سوم آنگونه که باید نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

انتظاراتی که امروز بعد از گذشت نزدیک به شش سال از عمر شورای شهر رنگ باخته و شهروندان طبسی در مقابل دیدگان خود با سرابی از وعده ها روبه رو هستند، وعده هایی که از بوستان های شهری، خیابانهای آسفالته زیبا، بلوارهای بهسازی شده، میادین بروز و ورودی های شهری در خورشأن شهر طبس حکایت داشت اما این حکایت هفتاد من کاغذ شد.

آنچه که امروز مردم شهر طبس از نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر می خواهند رسیدگی به مشکلات و معضلات شهری است که هنوز با مشکلات و معضلات متعدد شهری مواجه است.

در حالی جلسات شورای شهر طبس برگزار می شود که هیچ سند افتخاری در پیگیری مشکلات مردم طبس به چشم نمی خورد، چرا که حاشیه های شورای این شهر از اصل پررنگ تر شده و بجای عمران و آبادانی و خدمت، فقط به سیاست و جابجایی مدیران و گاهی هم تهمت و تخریب و تضعیف اشخاص می گذرد.

اعضای شورای شهر طبس که در شش سال گذشته کمترین خدمت را به مردم ارائه داده اند و هرگز هم حاضر به پاسخگویی به شهروندان طبسی نیستند، تاکنون طبسی ها از آنها گفت و گوی خبری ندیده و اطلاعی از روند برنامه هایشان ندارند و به جای رسیدگی به مشکلات شهروندانی که با هزاران امید و آرزو این افراد را برای حل مشکلات خود منصوب کرده اند، وقت خود را صرف بحثهای بی مورد و بی نتیجه می کنند.

حال نیز بجای نزدیک شدن به موقعیت نماینده منتخب مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و خرج کردن از آبروی وی برای جبران عقب ماندگی های شهر و کتمان بی توجهی به امور عمرانی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی طبس، باید در هشت ماه باقیمانده از عمر شورای سوم به فکر خدمت رسانی به مردم باشند و اتمام پروژه های نیمه تمام را که خواسته بر حق شهروندان است در دستور کار قرا دهند.

باید اینگونه گفت که شورا امانتی در دست 5 عضو آن بوده و قوانین تصویب شده به گونه ای اجرایی می شود که مردم را به چالش نکشاند، اما موج تخریب های پی در پی ساختمانی به دستور شورای شهر و نیز گاهی تبعیض در اجرای همان قانون و بی جواب ماندن شبهات و سوالات مردم طبس نام شورای سوم اسلامی شهر را بسیار مکدر جلوه داده و در تاریخ طبس بعنوان یک تشکل کم کار و بدون خدمت ثبت خواهد کرد.

هرچند که رسانه های استان و کشور و نیز خبرنگاران آنها در خوش خدمتی به شورای اسلامی شهر طبس کوتاهی نکرده اند، اما از آنجاکه "پایگاه خبری یزدفردا" ملجاء دردمندان و درماندگان از پاسخ مسئولان است، خواهشمندم با درج این نظر و گزارش ارسالی کمی بر آلام مردم خسته طبس مرهم گذارد و برای آخرت خود امضای سند شفاعت دادرس حقیقی را دریافت کند.

آقایان شورای اسلامی شهر طبس: کمی به این خواسته ها و سوالات فکر کنید و ببینید مردم به ناحق می گویند؟؟؟

سوالاتی که بیش از 6 سال در ذهن مردم طبس باقی مانده و اگر هم برای پاسخ به ان حرکتی کنید حتمأ برای نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای چهارم خواهد بود و لاغیر...

از ساماندهی ورودی های شهر طبس چه خبر؟

از آسفالت خیابانهای پینه بسته شهر چه خبر؟

از احداث میادین و بلوارهای سرسبز و شکیل چه خبر؟

از ساماندهی کشتارگاه دام شهر که بوی تعفنش مشام هر مسافری را آزرده می کند چه خبر؟

از بهسازی معابر شهری و بویژه حواشی شهرک صدوقی و خیابان 15 خرداد(بلوار پایین محله به دیهشک) چه خبر؟

از ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه بومی چه خبر؟

از سینما و مجتمع فرهنگی و پیست های ورزشی چه خبر؟

از مزایده!!! پارکینگ عمومی شهر در بلوار پیام نور چه خبر؟

از پیشگیری از انتصاب فرماندار و یا مسئولان بومی در شهر چه خبر؟

از استقرار در ساختمان مجموعه فرهنگی و تاریخی باغ گلشن و تضعیع حقوق مردم چه خبر؟

از عدم حضور و پاسخگویی در مجامع عمومی و حتی در شورای شهر به واسطه مشغله هایتان چه خبر؟

از چندین سفر سیاسی به منظور تجدید بیعت با کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم چه خبر؟

از گاز شهری و کندی عملیات و عدم پاسخگویی این شرکت و سکوت به ناحق شما چه خبر؟

از طرح جایگزین بیمارستان یکصد تختخوابی بجای احداث بیمارستان دوم طبس چه خبر؟

از برنامه های فرهنگی و حمایت از تشکل های فرهنگی و هنری چه خبر؟

از نشریه و بولتن اطلاع رسانی شورای شهر طبس چه خبر؟

از حقوق معوقه چند ماهه کارگران شهرداری طبس چه خبر؟

از ایجاد جو وحدت و همدلی در مردم شهر طبس چه خبر؟

و بسیاری از موارد که تا انتخابات خردادماه 1391 بر اساس اسناد و مدارک موجود ارائه خواهم کرد تا اذهان مردم در اعتماد به وکلای خود در شورای اسلامی شهر طبس روشن شود و بتوانیم این بار شایسته تر و دقیق تر انتخاب کنیم.

براستی آیا با نزدیک شدن انتخابات، تحرک قابل توجهی در شورای اسلامی شهر طبس به چشم خواهد خورد؟

آیا شورای سوم شهر طبس همچنان در رکاب نماینده به فکر خرج کردن از جایگاه وی خواهند بود تا بتوانند اعتماد مردم را جذب کنند؟ یا اینکه وکیل مردم در خانه ملت از آنها هم مثل سایر مدیران شهرستان کار و خدمت طلب خواهد کرد؟ و یا در مقابل اینهمه کم لطفی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم سکوت سیاسی اختیار خواهد کرد؟

باید منتظر باشیم تا صبح دولت طبس نیز بدمد...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا