یزدفردا:روابط‌عمومی گروه تعاونی پیشگامان در هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی موفق به کسب رتبه برتر در بخش اطلاع‌رسانی شد.
 در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم که دوشنبه اول آبان ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد لوح تقدیر و تندیس ویژه بخش اطلاع‌رسانی به سیدامیرحسین حاتمی نسب  مدیرروابط‌عمومی گروه پیشگامان اعطا شد.
این در حالی است که   روابط عمومی گروه پیشگامان  در هفتمین  جشنواره ملی روابط عمومی های ایران نیز در  بخش اطلاع رسانی و پورتال های اینترنتی حائز رتبه دوم در کشور شده بود.

در این مراسم هوشمند سفیدی دبیرکل هشتمین سمپوزیوم بین المللی روابط‌عمومی اهداف و محورهای برگزاری این سمپوزیوم را مهارت افزایی و توانمندسازی دست‌اندرکاران روابط‌عمومی در راستای حرفه‌ای شدن و دستیابی به یک استاندارد واحد در حوزه روابط‌عمومی دانست.

سفیدی با بیان این که استادان 4 کشور در این سمپوزیوم حضور دارند یادآور شد: استادان روابط‌عمومی از کشورهای سوئد، اسلونی، ایتالیا و الجزایر در این سمپوزیوم حضور دارند و 700 نفر از اساتید، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی طی 3 روز با آخرین مهارت‌ها و دیدگاه‌های علمی در خصوص حرفه‌ای شدن و استانداردسازی در حوزه روابط‌عمومی آشنا می‌شوند.

دبیرکل هشتمین سمپوزیوم روابط‌عمومی ادامه داد: ایجاد فرصت تبادل نظر و آسیب شناسی با ایده‌های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی از طریق نمایشگاهی که در جنب این سمپوزیوم برگزار می‌شود از جمله خروجی‌های آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از 3 استاندارد آماده طرح در کمیسیون ملی استاندارد افزود: نظرسنجی تولید و ارسال خبر و الزامات روابط‌عمومی از محورهای اصلی این 3 استاندارد می‌باشد.

سفیدی با بیان این که هم‌اکنون در دنیا هیچ استانداردی در حوزه فعالیت روابط‌عمومی‌ها و جود ندارد افزود: از اهداف مهم استانداردسازی ویژگی خدمات و فعالیت‌ها مشخص شدن راه‌ها و نتایج فعالیت‌ها را می‌توان برشمرد.

وی در ادامه به موضوع حرفه‌ای‌گرایی به عنوان دیگر محور اصلی این سمپوزیوم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تفاوت روابط‌عمومی حرفه‌ای با آماتور جهت‌گیری رویکردها و مباحث مدیریتی و جامعه‌شناختی از موضوعات مورد طرح در نشست‌های علمی را تشکیل می‌دهد.

باقر ساروخانی دبیر علمی همایش و پدر جامعه‌شناسی روابط عمومی ایران نیز به عنوان دیگر سخنران این برنامه گفت: علمی بودن روابط‌عمومی موجب می‌شود ما به هزاره سوم متصل شویم. شما مسئولان روابط عمومی کلیدداران دروازه ارتباط ما با هزاره سوم هستید. مشاغل همه معتبر و خوب هستند منتها آن شغلی که با آن اندیشه و اطلاعات انسان‌ها سر و کار دارد حرفه فاخری است. شما مسئولان روابط عمومی حرفه فاخری را انتخاب کرده‌اید و به همین دلیل است که روابط عمومی نیازمند استانداردسازی و حرفه‌‌ای شدن است.

 

وی افزود: روابط‌عمومی نمی‌تواند آماتور باشد یعنی صرفاً بر اساس میل و علاقه شخصی انسان‌ها پیش برود، بلکه باید در حوزه تخصص جا بگیرد و چیزی فراتر از دانش داشته باشد. دادن فرصت دانستن به همه مردم یکی از فواید علم روابط عمومی و در نتیجه یک عدالت توزیعی است. به نظرم مشعل‌داران نور، آگاهی و دانش فرزندان روابط عمومی هستند بنابراین روابط‌عمومی از جنس بالاهاست و جامعه ناچار است راه‌های تازه‌ای در این زمینه برای خود باز کند. باید همه آحاد جامعه این راه‌ها را بشناسند و این شناخت جز با کمک روابط عمومی‌ها میسر نمی‌شود.

پدر جامعه شناسی روابط‌عمومی ایران ادامه داد: روابط عمومی‌ها سازمان‌های خاص را در همه امور به یکدیگر پیوند می‌دهند بنابراین موجب وحدت جمعی هستند؛ یعنی با وجود فعالیت روابط‌عمومی‌ها هیچ سازمانی در لاک خود فرو نخواهد رفت و در نتیجه مقایسه پذیری و رده‌بندی که یک اصل تطبیقی است، فعال خواهد شد و به اصطلاح مشخص می‌شود که دوغ و دوشاب یکی نیست.

ساروخانی گفت: آینده روابط‌عمومی در ایران با استانداردسازی همراه خواهد بود استانداردسازی هم باید به صورت حقیقی و قابل باور باشد. اگر استانداردسازی را به صورت انتزاعی انجام بدهیم و آنچه ما به آن نیاز داریم استانداردسازی کیفی و هوشمند است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا