معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش بیمه در جامعه گفت: شرکت های بیمه در کشور سال گذشته بیش از 54 هزار میلیارد ریال خسارت در بخش های مختلف پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " رحیم مصدق " روز یکشنبه در مراسم آغاز فعالیت شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد و معرفی رییس این شورا، افزود: بخش عمده پرداخت این خسارت ها مربوط به شخص ثالث و حوادث رانندگی است و بخش قابل توجهی هم مربوط به هزینه های درمانی است.

وی با بیان اینکه شرکت های بیمه باید 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث به منظور پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی به خزانه دولت واریز کنند، افزود: سال گذشته سه هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت.

معاون بیمه مرکزی ایران اضافه کرد: همچنین سال گذشته از محل دریافت حق بیمه شخص ثالث، سه هزار میلیارد ریال بابت درمان رایگان حوادث ترافیکی در اختیار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی تعداد بیمه نامه های صادره در سال گذشته توسط شرکت های بیمه در کشور را 35 میلیون بیمه نامه بیان کرد و گفت: بیش از هفت میلیون پرونده، پرداخت خسارت داشته اند که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار پرونده مربوط به حوادث رانندگی است و از این میان 200 هزار پرونده حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت شده است.

مصدق،  ارائه خدمات بیمه تکمیلی را از جمله خدمات شرکت های بیمه برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته چهار میلیون نفر در کشور از خدمات این نوع بیمه استفاده کردند.

وی اجرای طرح سنجش رقابت مشتریان از عملکرد شرکت های بیمه در راستای افزایش کیفیت خدمات این شرکت ها را از برنامه های امسال بیمه مرکزی ایران برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، میزان رضایتمندی مردم از شرکت های بیمه در هر استان مشخص خواهد شد.

این مقام مسوول از رتبه بندی شرکت های بیمه در کشور خبر داد و  بر ارائه خدمات مطلوب به مردم تاکید کرد و گفت: کیفیت خدمات باید طوری باشد که رضایت مردم جلب شود.

وی تعداد شرکت های بیمه در کشور را 25 شرکت بیان کرد و گفت: همچنین تقاضا برای تاسیس بیمه های جدید وجود دارد که مراحل تاسیس آن در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در حال بررسی است و به زودی شاهد فعالیت تعدادی بیمه خصوصی در کشور خواهیم بود.

معاون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش ضریب نفوذ بیمه در استان یزد را خوب ارزیابی  و اظهار امید واری نمود: شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان بتواند در راستای رونق و توسعه صنعت بیمه، گام های اساسی بردارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا