یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .


گفته می‌شود قرارداد پارس خودرو با نیسان موتورز ژاپن بر سر مونتاژ ماکسیما به پایان رسیده و طرف ژاپنی دیگر قطعات این خودرو را تامین نمی‌کند و از همین رو پارس خودرو نیز مجبور به حذف آن شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد نیسان ماکسیما پس از حدود 11 سال میهمانی در جاده مخصوص با پارس خودرویی‌ها وداع کرد. پارس‌خودرویی‌ها دوشنبه گذشته آخرین ماکسیما را نیز مونتاژ و برای همیشه با میهمان ژاپنی و محبوب خود وداع کرده‌اند.

گفته می‌شود قرارداد پارس خودرو با نیسان موتورز ژاپن بر سر مونتاژ ماکسیما به پایان رسیده و طرف ژاپنی دیگر قطعات این خودرو را تامین نمی‌کند و از همین رو پارس خودرو نیز مجبور به حذف آن شده است.

قرار است از ظرفیت خط تولید ماکسیما برای مونتاژ دیگر میهمان ژاپنی پارس خودرو؛ یعنی نیسان تیانا استفاده شود. اما ماکسیما تیرماه سال 1380 به ایران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد. یکی از نقاط قوت این محصول حجم موتور آن به حساب می‌آمد که 3000 سی سی بود و این موضوع برای مشتریان ایرانی به فاکتور مهمی در خرید ماکسیما تبدیل شد.

از آن سو البته مصرف سوخت زیاد نیز یکی از نقاط ضعف ماکسیما بود که با حجم موتور بالای آن ارتباط داشت.

پارس خودرویی‌ها در طول حدودا 11 سالی که از ماکسیما پذیرایی کردند، بیش از 27 هزار دستگاه از این خودرو را به مونتاژ رساندند و در این بین سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دنده‌ای بوده است.

نمره منفی ماکسیما در ابتدای ورودش به پارس خودرو روی عدد 76 متمرکز بود، اما در آخرین ارزیابی صورت گرفته، این عدد به 12 کاهش پیدا کرده است.

ماکسیما زمانی قیمتی زیر 40 میلیون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 میلیون تومان هم رد شده و خروج آن از خط تولید نیز احتمالا افزایش قیمتی دوباره را برای این محصول رقم خواهد زد. این خودرو تا قبل از آمدن نیسان تیانا با کیفیت‌ترین محصول مونتاژی صنعت خودرو کشور بود، اما حالا گاهی دوم می‌شود و گاهی سوم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا