فائزه هاشمی و جوانفکر در بخش‌های گروهی زندان اوین هستند/ مهدی هاشمی در انفرادی است

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تادیبی کشور، رفتار زندان‌بانی با مهدی و فائزه هاشمی و جوانفکر را مشابه افراد عادی خواند و گفت: وضعیت این سه نفر در زندان مانند بقیه افراد است و هر یک از آنها در جای متناسب با خود قرار دارد.

غلام‌حسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره نحوه برخورد زندان‌بانی با مهدی و فائزه هاشمی و همچنین علی‌اکبر جوانفکر، تصریح کرد: زندانبانی صد‌ در صد مانند بقیه افراد عادی با این سه نفر برخورد می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تادیبی کشور، با بیان اینکه بحث پرونده، وکالت و محتوی حقوقی پرونده این سه نفر به حوزه کاری سازمان زندان‌ها ارتباطی ندارد، گفت: سازمان زندان‌ها، زندانی را با نامه مقام قضایی تحویل می‌گیرد و دستور مقام قضایی را اجرا می‌کند و کاری به محتوی پرونده‌ها ندارد.

اسماعیلی افزود: بر این اساس وضعیت مهدی و فائزه هاشمی و جوانفکر در زندان مانند بقیه افراد است و هر یک از آنها در جای متناسب با خود قرار دارند.

وی با بیان اینکه مهدی هاشمی در انفرادی است، تصریح کرد:‌ وی به دستور قاضی پرونده در انفرادی است چرا که کار تحقیقات و رسیدگی به پرونده این شخص در حال انجام و بررسی است.

فائزه هاشمی و جوانفکر در بخش‌های گروهی زندان اوین هستند

وی افزود: اما فائزه هاشمی و علی‌اکبر جوانفکر محکوم هستند و بر این اساس در بخش‌های گروهی زندان اوین هستند.

اسماعیلی هماهنگی و مدیریت میان تعداد زیاد زندانیان و ظرفیت محدود زندان‌ها را کار دشواری خواند و گفت: مسئولان کار‌های دشوار را به خوبی مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بخشی از زندان تهران بزرگ را راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: انتقال تعدادی از زندانیان به زندان جدید تهران، تراکم قبلی زندانیان را شکست و هم اکنون به وضعیت متناسب در زندان‌های استان تهران رسیدیم.

زندان بزرگ تهران در سال ۹۲ به بهره‌برداری کامل می‌رسد

اسماعیلی افزود: البته بخشی از زندان تهران بزرگ به بهره‌برداری رسیده و تا پایان ۱۳۹۱ نیز قرار است بخش دیگر آن به بهره‌برداری برسد و امیدواریم با تامین اعتبار و بودجه لازم برای این پروژه بخش‌های دیگر آن نیز در سال ۹۲ تمام شود.

 

اردوگاه محکومان مواد مخدر تهران دی‌ماه بهر‌ه‌برداری می‌شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تادیبی کشور، تاکید کرد: اردوگاه محکومان مواد مخدر تهران در شرف بهر‌ه‌برداری است که اگر وعده‌های بودجه‌ای آن با مشکل برخورد نکند، قبل از پایان سال در دی‌ماه سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد که این مساله فضا‌های جدیدی برای استان تهران در امر زندان‌ها ایجاد می‌کند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا