یک فيزيوتراپيست به مبتلایان به کمردرد مزمن توصيه كرد: در هنگام رانندگي در مسیرهای طولانی باید در بين راه توقف کرده و لحظاتي را استراحت کرده و قدم زد تا آسيب و مشکلاتي براي فرد رخ ندهد

ذبيح الله برجسته در گفت و گو با خبرنگار و ب دا یزد با بيان اين که هنگام کار با رايانه، صندلي را بايد طوري تنظيم نمود که ضمن نزديك بودن به ميز، سر وگردن درحالت مستقیم و صحیح بدون چرخش به یکطرف و ديد چشمها  اندکي به پايين تمايل داشته باشد اضافه نمود: قسمت صفحه کليد را طوري روي ميز بايد قرار داد که مچ و ساعد روی میزحمايت شود و صفحه رايانه و صفحه کليد در وسط قرار گيرند و شخص مجبور به انحناي بي‌مورد ستون فقرات به يک سمت نباشد.

برجسته در خصوص ايستادن صحيح خاطر نشان کرد: عدم ايستادن طولاني مدت در يک وضعيت ثابت، عدم خم شدن به جلو و تغيير دادن مداوم وضعيت بدن از نكات قابل توجه هنگام ايستادن است.

وي افزود: براي تغيير وضعيت هنگام ايستادن مي‌توان وزن بدن را بعد از دقايقي از روي يک پا روي ديگر پا انداخت و در ايستادن‌هاي طولاني براي انجام کاري از يک چهار پايه کوتاه به ارتفاع حداکثر 30 سانتيمتر زير يک پا استفاده نمود.

رئيس انجمن فيزيوتراپي استان يزد اذعان داشت: در شروع رانندگي صندلي را هر بار بايدطوری تنظيم کرد تا فرد احساس کاملا راحتي از نظر وضعیت جسمانی و دید هنگام رانندگی داشته باشد.

وي توصيه كرد: در هنگام رانندگي در مسیرهای طولانی باید در بين راه توقف کرده و لحظاتي را استراحت کرده و قدم زد تا آسيب و مشکلاتي براي فرد رخ ندهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا